torsdag 28 maj 2009

Ja, jag packar - det sade jag ju.

Men innan jag åker iväg med den där ondskefulla högen i hallen tänkte jag bara berätta vad jag har gjort idag. Dels har jag beställt boende för en grej i Stockholm och fick rum superduperfina hotellet på Söder. Jag har bott där en gång tidigare med en kollega och vi höll inte på att ta oss ur hissen, dessutom har de japansk frukost och som jag har klurat på vad det är. Äntligen kan jag få klarhet i det hela. Annars har jag hängt på en advokatbyrå en halv eftermiddag och de hade en kaninlampa. Kaninlampa? Gick genast fram och fingrade på den men den gick inte att tända. Min kollega trodde den var fin när det var mörkt. Men så länge fick vi inte stanna.

Och nu kör jag lådor. Fulparkerar gör jag med.

11 kommentarer:

emve sa...

Ser ut som ett fint hotell det där!

Japansk frukost låter... intressant.

Och en kaninlampa? På en advokatbyrå? Spännande.

Laila och Johan sa...

önskar jag kunde hjälpa dig att bära, eller fulparkera men jag hjälper till i tanken... !

Jenny sa...

otippat med en kaninlampa på en advokatbyrå! lycka till med lådorna...

Miss Upsey Daisy sa...

Em- Visst är det märkligt? Jättefina designmöbler och en kaninlampa..`?

Loppis- Fina du!

Jenny- Det hade jag inte satsat några pengar på direkt..

Plastfarfar sa...

Hälften böcker och hälften kläder i lådan så blir den lagom tung.

Ha annars ett bra break i Stockholm!

Miss Upsey Daisy sa...

Plastfarfar- Nu har jag burit de där jävla böckerna men annars smart!

Lottage sa...

Om jag vore kille skulle jag stöta på en tjej som har så skönt språk som du. Basta.

Turtlan sa...

Hoppas uppdelningen gick bra!
Tänkt på Dig!

Fulparkera bör vara en mänsklig rättighet när man flyttar!

Hoppas sommaren och ledighet kan tanka upp energi efter allt slit och släp som är nu!

Kvällskram från norröver!

LabHäxan sa...

Spännande.. Vilket hotell? Något man kan rekomendera till mina övernattande polare..??

Speja sa...

Haha, kaniner och fulparkeringar. Vilket härligt inlägg. Som en god fruktkompott!

Miss Upsey Daisy sa...

Lotta- Tack! Vad glad jag blev :)

Turtlan- Tack för dina ord. Det värmer ända in i hjärtan och det känns bra. kramar

Labhäxan- Klicka länken men annars Clarion på Ringvägen.

Speja- Fattas bara en klick grädde på det..