måndag 4 maj 2009

Söder- Ett stenkast från Göteborg.

Idag ringde en vän från Stockholm på mobilen. Hon hade lite tid mellan några patienter och ville kolla läget. Jag kom ihåg en annan gång när mobilen ringde och jag svarade i tron om att de var hon. Det var det inte. Det var en kille som ägde ett kebabställe på Söder.
- Åh hej! Hur har du det M?
- Känner du M? ,Alltså jag har ett ställe här på Söder. Kan du komma och hämta hennes mobil? Hon har glömt den här och jag har ringt alla i telefonboken.
- Jamen, jag sitter ju i Göteborg.. Jag kan inte komma till Söder och hämta en mobil!
- Jag har ringt alla i telefonboken. Hem, pojkvän och några till.
- Tror du inte att hon kommer tillbaka då? När hon märker att mobilen är borta?
- Jag har ringt alla och nu måste jag jobba.
- Jag förstår, ring tillbaka hit om hon inte kommer in och hämtar.
- Det gör jag. HejHej.

M kom på att hon hade glömt mobilen. Och var hon hade glömt den. Kebabkillen var en vänlig själ som försökte göra det rätta, och han hade verkligen ringt alla. Även de människor som man kanske inte vill att de ska veta att de ligger i telefonboken i mobilen...

13 kommentarer:

Katinka sa...

Haha... finns det sådana vänliga själar kvar? Helt underbart ju!

Spader Madame sa...

Skrattar -verkligen en underbar historia!

Tantti sa...

Hahahah.... vad roligt!

LabHäxan sa...

Ha ha ha ha.. riktigt roligt. Underbar kebabman..

Anne sa...

hehe, oh dear.

anna sa...

Himla märkligt att ingen i hela telefonboken svarade. Men vilken fin männiksa han var, kebabägarställen.

Tanten sa...

Skönt att veta att det finns en del snällingar kvar i världen.

Jo sa...

Men han försökte ju vara snäll iallafall, det ska han ju ha cred för :)

Susanne och Pebbels sa...

Visst är det skönt att träna! Om det inte börjar regna väldigt mycket så ska jag springa idag, annars kör jag styrka.

Ps Bilden är inte på mig, jag googlade och hittade den kanonsnygga armen och tänkte what the f*ck , den bilden tar jag :D

Susanne och Pebbels sa...

Kebabkillen finns det inte många av. Han får en stjärna i min bok!

Annie - PD sa...

Haha :D vilken skön kille!
framgick det om kebaben var god?

Anonym sa...

Haha... vilken underbar historia. Jag älskar vardagshändelser :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Katinka- Han var en stjärna minsan.

Spader- :-)

Tantti- he he he...

Labhäxan- Kebabmannen hade ett hjärta av guld !

Anne- Oh dear!

Anna- Han hann kanske inte ringa alla men tillräckligt många ....

Tanten- Visst är det !

Jo- Han ska ha massa cred!

DaT- men det kune ha varit du! Jättelikt. Visst borde han har en stor guldstjärna...

Annie- Det framgick inte.. men säkert :D

Maria- En glad historia