fredag 29 juni 2007

Allvetande skräphögen.

Ibland förstår jag mig inte på mina kollegor. De verkar liksom tro att jag sitter inne med svar på det mesta. Jag har blivit en sambandscentral. Chefen sitter nämligen vägg i vägg och utanför rummet har han en tavla där han skriver var han är under veckan. I London, Stockholm, Köpenhamn eller i Långtbortistan. Folk kommer till hans rum. Läser på tavlan och sticker i huvudet i mitt rum och frågar ändå frågan " Var är chefen?". Jag menar att läskunnigheten måste väl ha testats innan de fick jobbet? Står det " Malmö 27/6 " så är det väl det som gäller. Det behöver inte krypteras av mig. Fast jag får väl vara tacksam över att mitt rum bara används som väntsal när chefen är i telefon och inte när han är i Malmö över dagen.

4 kommentarer:

Tess sa...

Nej men HALLÅÅÅ!!!

Det är ju JAG som är den allvetande skräphögen! Se bara på min avatar...

Miss Upsey Daisy sa...

Vet att du är. Men frågar de dig då???

Tess sa...

Nej...

Du har en poäng där faktiskt.

Miss Upsey Daisy sa...

Miss UD - 1-0