måndag 19 mars 2007

Var God och Ställ Dig i Kön.

Hm. Förut hade jag en imponerande hög av pärmar på de två extrastolarna i mitt rum. Det gjorde besöken här kortare.Nu landar många kollegor här med en kopp kaffe. Nu blir jag fundersam om jag om möjligt är oartig som inte bjuder på fika till? Borde jag ha fasta besökstider?

Komsi Komsi... Kom in och sätt er och prata med mig. Jag är idel öra. Få se. Jag kan ge råd i följande.

  • Franska studieri Nice? /Boka hotell/ Flyg?/Tåg?/ Boka kamel?/ Ryans destinationer?
  • Hur att resa med katt? / Andra kollegor? /
  • Var äter vi påsklunch? /Jullunch?/Annan lunch? /
  • Hur scannar jag? /Kopierar jag?/ Printar jag? /Toapappret är slut?

Och lyssnar mer än gärna gällande följande ämnen.

  • Min sons liv och leverne i Stockholm/Mitt eget leverne för 30 år sedan när jag var en hingst.
  • Dumma kollegor i Stockholm/Dumma kollegor på kontoret/Andra dumma personer.
  • Solen lyser ute/Solen lyser inte/Det regnar/Det regnar inte/Vi har inget väder alls.

Ställ dig i kön & tag en nummerlapp.

Inga kommentarer: