lördag 23 juni 2007

Midsommar.



För att summera midsommar.



Praktiskt.



Plats- Båtellet på Marstrand.



Antal gäster-24



Resande från- Göteborg, Karlstad, Katrineholm, Stockholm, Strömstad, Olso, Leeds



Måltider- lunch, middag & frukost.





Specifika händelser.



Midsommarens "tänk-om-vi-hade-köpt"- En gäst inser att det finns hur många poäng som helst på både ICAkortet men även MedMerakortet. Med viss hybris smids det planer med den engelska gästen ifall man ska simma till närmsta hus och helt enkelt köpa huset rakt av. Ej genomförd plan.

Midsommarens " vår-egen-kajsa-varg"- Ger jag till mig själv som gick i och badade i Musse Pigg pyjamasen. Detta är en tvåstegsraket eftersom jag i avsaknad av pyjamas fick sova i min guldiga klänning.

Midsommarens "entreprenör"- Priset går till den ena projektledaren som åkte iväg och köpte ett partytält som blev ett grilltält. En applåd för honom.

Midsommarens "entertainer" I - Vår engelska gästs ledsång av "I am lumberjack"

Midsommarens "entertainer" II- Den handplockade ledsångaren från de andra gästerna till Balladen om Theobald Thor en sång vi inte kan melodin till men ändå envisas att ha med oss varje år.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa midsommar kan A vara ledsångare till Balladen om Theobald Thor, han KAN visan! Tack för festen!/stinaflina

Miss Upsey Daisy sa...

Menar du att A kan melodin till den berömda visan! Så sitter han där och yppar inget.

Sicken fuling han är.

Fast inhopparen skötte det hela med bravur.

Laila och Johan sa...

Va!! kan ni inte Theobald Thor?! Jag är besviken.... ;)

Anonym sa...

Han med kortpoängen frågade igår på väg hem...."jaha och vem blev fullast igår då"? Ja min käre sambo, skulle tro att det var du.
Tack för i år!

Miss Upsey Daisy sa...

Loppanlej- vi kan bara melodin på refrängen. Men varje år hittar vi någon annan som kan melodin. Så får de en snaps och vi sjunger tackvisor:-)

Åsagåsa-Just när din sambo var på väg att simma iväg med icakortet och medmerakortet. Jag skrattade så jag grät. Helt underbart. Samla ihop lite poäng så kanske vi kan köpa något större till nyår eller så?

Evalinn sa...

Det låter som att du hade kul i alla fall?

stella sweden sa...

En guldig klänning skulle passa mig just nu...har endast ägt en som bara var i närheten av din, men den var turkos och väldigt taigt, men glittrade så vackert... jag sydde den själv!

Kanske skulle pigga upp mig att ta en ronda på stan och leta guldiga saker?

Sicken tur jag hade som tittade in här, det gjorde mig lite glad!

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- Jodå. Kalaset blev bra till slut men jag får nog öva lite på små tillställningar först. Tills dess att jag är lugn i det för så kan jag ju även slappna av på stora kalas.

Stellapolaris- Nämen. Nu blev jag jätteglad över att DU blev glad.

Anonym sa...

Jag märker att jag missade en del när jag anslöt lite senare. Tack för festen!!

Miss Upsey Daisy sa...

Tack själv.

Du missade inte SÅÅÅ mycket.

Huvudsaken du såg mig bada i pyjamas! ;-)