söndag 3 juni 2007

Martin Eriksson

Det slog mig precis. Rätt så klart och så enkelt genialt. Hur mycket ketchup som ändå strömmar fram i mitt liv finns det visssa saker som ändå är konstanta. Saker som är fulländade redan från början varvid förändring blir en konstig komponent. E-type. Jag tänker på E-type. Eurodisco, pyroteknik och långt hår. Ett koncept som nästan varit oförändrat sedan de gamla grekerna. Så när livet snurrar på i 140 får jag ratta in "True Believer" på radion och försöka visualisera E-type himself framför mig. Ketchup i ena vågskålen och E-type i den andra. Heureka! Sanna mina ord.

5 kommentarer:

Mickan sa...

du är så go du!!

Miss Upsey Daisy sa...

Samma låt. Sedan 1994 tror jag det var..(googlade på det). Så tjänar han pengar på att upprepa samma låt. Affärsidé att sälja samma sak flera gånger om !

Annie - PD sa...

E-type är pure business. Smart. Och långhårig. :)

Cax sa...

Det roligaste är att han är nöjd med sitt arbete...äh vad tusan...den har ju sålt bra innan, jag släpper den igen!

Miss Upsey Daisy sa...

Anne-

E-type är ett evighetskoncept. Håret är också ett evighetskoncept. 4 balsamflaskor per vecka läste jag på aftonbladet. Skriv ner det ;-)

Cax-

Recykling. Det handlar om recykling