söndag 3 juni 2007

Filmtajm

Bling Bling Girl har utmanat mig och eftersom det här är mitt livs först bloggutmanin även för att jag är en snäll flicka ska jag självklart göra mitt bästa.



Here we go.



Filmpuddingar.



1. Jude Law.( Han är så snygg så man blir knäsvag. Att han som resten av världen verkar gå i gång på barnflickor ser jag mellan fingrarna just här..)

2. Rupert Everett( lost case, han gillar killar.. jag vet...)

3. Edward Norton( vet inte varför, han är ju inte bildskön som Jude Law men något har den mannen)



Filmpinglor



1. Wiona Ryder( jag vet att hon har långa fingrar men jag tycker ändå hon är en skönhet)

2. Audrey Tautou( egentligen samma sorts skönhet som Wiona.. skör på något vis)

3. Cate Blanchett( Sagan om Ringen, vacker och god på något vis)



Kärlekspar



1. Johanna och Jaqcue (Det stora blå, jag känner för henne hur hon kämpar)

2. Hugh Grant och Julia Roberts ( Nothing Hill, för jag är också en sucker för lyckliga slut)

3. Aragon och Arwen ( Sagan om ringen, för att jag vill att det ska vara så vackert)



Monster



Det här är svårt, jag ser inte skräck för jag är en tvättäkta fegis.



1. Gage( i Jurtjurkogården för han höll mig vaken i två veckor när jag var 16 ifall han skulle dyka upp och skära hälsenorna av mig.)

2. Freddie Kruger (för han var det första "monster" jag såg.)

3. Häxan( i Häxan och Lejonet.)



Plats/ Ställe som jag vill bo på.



1. Huset i Häxan och Lejonet som har den där fantastiska garderoben till Narnia.

2. Miljön i Alice i Underlandet.. för den inte är Göteborg.

3. Huset med den blå dörren i Nottinghill. För jag gillar England.



Filmer som kräver näsdukar.



Lägg märke till att jag gråter till allt typ.



1. Sagan om ringen (när alla bugar sig för hoberna. Jag storgråter.)

2. Sjätte sinnet (när pojken säger till sin mamma "mormor hälsar och svaret är everyday")

3. När Onkel Kostia försvinner med sin varg i Trolltyg i tomteskogen



Actionrullar för hårdkokta stunder



1. Die Hard I

2. Die Hard II

3. Die Hard III





Skrattframkallande filmer.



1. Notthing Hill(. Spike, jag säger Spike.)

2. American Beauty(. Inte helt igenom men vissa scener är så tragiskt komiska.)

3. Life of Bryan. (Brittisk humor är det vinnande konceptet helt klart.)





Tre rollfigurer jag hade spelat själv.



1. Alla prinsessor som finns.
2. Alla som kan flyga på något vis.
3. Alice i Underlandet.

10 kommentarer:

Anne sa...

En gång hade jag också sagt ja till alla prinsessroller.

Kerstin sa...

Åh, den här vill jag vara med på...

Laila och Johan sa...

Trolltyg... nu gråter jag också, snörvel, snyft, hick ..

Tess sa...

Ang filmer som kräver näsdukar...

Jag tycker att det är jättejobbigt när Pippi ska säga hejdå till Tommy och Annika när hon ska åka med sin pappa till Söderhavet.

Annie - PD sa...

hahaha :D Underbar lista... Spike i Notting Hill = hahaha igen!

Missy sa...

Jag har kommit över Jude Law nu. Tror att det kan vara hans ruskigt dåliga skådespelartalanger som till sist stod i vägen för hans looks. Yup. Jag är hård men rättvis!

Missy sa...

Och det bästa med "Die Hard"-uppföljarna måste ju ändå vara deras undertitlar: "Die harder", "Och With A Vengeance". Strålande, I tells ya!

Miss Upsey Daisy sa...

Anne- tänkte till. Jag vill nog vara prinsessorna för att det inte är jag alls. Och för att det är kul att ibland få vara barnslig.

Kerstin- Välkommen, bling bling satte denna bollen i rullning :-)

Loppanlej- Den ÄR sorglig. Och jag ville ha vargen hela tiden. Nästan som en hund!

Tess- till kurrekurreduttön?

Anne- Spike är för ursäkta.. jävla rolig. Helt underbar. Speciellt när han byter t-shirt flera gånger.

Missy- jasså. Du har kommit över. Men då lär det ju knappast göra något om jag tar honom. Å andra sidan lär jag väl inte behålla honom allt för länge. Han är ingen keeper.....

Sabine sa...

TO AGREE!

Fru Choklad sa...

Puddingarna: Ja ibland får man se mellan fingrarna för att puddingarna inte ska trilla av piedestalen!
Pinglorna: Ja Wiona är ursöt. Hon behöver bara lära sig att hålla händerna i styr. Blanchett var lite otippad, men i Sagan om Ringen är hon verkligen stilig och majestätisk!
Kärlekspar: Arwen och Aragon! Åhhh evig kärlek i dess mest renodlade form.
Monster! Ja det där med att skära i hälsenorna satte djupa spår i mig också! Usch tänkte på det i flera veckor efter det att jag sett filmen lagom till sängdax!
Ställen: Alice i underlandet. Då skulle jag välja kaninens hus för det är så otroligt gulligt i Disneyversionen.
Gråtisar: Ja sjätte sinnet är en sann gråtis! Absolut! Uuuuäää!
Hårdkokt! Japp 110% action. Rakt igenom.
Skrattisar Ja ha ha ha Spike i Notthing Hill. Han ÄR rolig.
Roller: Ja Alice i underlandet vore verkligen kul. Varför har ingen gett sig på att göra den ? Nu finns det ju så mycket effekter och tekniker så det borde ju bli hur coolt som helst! Ja och så kunde ju DU spela Alice!
Tack för att du antog utmaningen! Det var jättekul att läsa dina svar!