torsdag 21 juni 2007

Flytta.

Om en månad har jag bott i Göteborg i sex år. Började med ett andrahands kontrakt i Majorna för att hoppa till Kungshöjd för att sedan röra mig österut till ett annat andrahands kontrakt för att slutligen få ett första hand i samma hus. Det är här jag befinner mig nu. Jag har med andra ord flyttat fyra gånger. Men det slår mig nu när jag sitter och försöker att bena ut vad som ska göras. Det är rätt mycket som ska fixas med avläsning av el, uppsägning av telefon, ändra försäkring, flyttkort och flyttkartonger. Dessutom ska några pryttlar säljas på Blocket också.

En hyllning till post-it lapparna. Utan er går jag under.

9 kommentarer:

Anne sa...

Jag vet inte vad jag skulle göra utan mina postit lappar.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag är beroende av post-it lappar. I högsta grad. Utan dem är kaos.

Missy sa...

Jag är nyfiken på var det är du ska bo nu egentligen. Nyfiken, så nyfiken. Var är den lilla uteplatsen med grillen egentligen?

Miss Upsey Daisy sa...

Centralt faktiskt.

Ett litet gömt ställe faktiskt.

Ser du huset och staketet så vet du för det är bara vårt som ser ut så.

Bor Missy själv i Öster eller Väster?

Miss Upsey Daisy sa...

Med centralt menar jag inte i Askim eller Billdal typ.

Missy sa...

Då är det bara att börja leta då...

Var hon bor? Hon bor typ tre hållplatser väster om det som kallas stan. Beroende på färdmedel. (Med cykel, t ex, är det inga hållplatser.) Och beroende på hur man definierar "stan"...

Miss Upsey Daisy sa...

Aha. Vi kan fortsätta vara lite kryptiska så.

Nu är det min tur att ge en ledtråd.

Och förresten. Grillen på bilden som är en svindyr Weber (?) ingår inte i paketet. Jag har en grill som jag fått för 4 år sedan och fortfarande inte monterat upp.

Ledtråd nummer två.

Nära träning. 7-8 minuters cykel till stan.

Nu är det din tur!

Missy sa...

Men wtf! Nära träning? Det kan ju vara precis var osm helst ju...

Missy sa...

"osm" är för övrigt det nya "som".