onsdag 6 juni 2007

Insomnia.

Jag kan inte sova. Det är för varmt. Jag är trött men kan ändå inte sova. Allt det här gör mig arg. Så börjar jag tänka på andra saker som gör mig arg. Man blir inte gladare. Man blir argare.

Jag har hört någonstans att man har liksom olika insomnings cycler som kommer under kvällen, missar man en får man liksom hoppa på nästa. Hur vet man när det är dags? Det finns ju ingen avgångstavla som på en flygplats. Eller speaker-röst.

Miss UD gå till sängen! Nästa sömncycel startar om 10 minuter. Jag upprepar. Miss UD gå till sängen. Final Call Miss UD gå till sängen.

Gäspade precis.

Kanske kan hoppa på den här även om speaker-rösten inte annonserat något.

10 kommentarer:

Laila och Johan sa...

Hoppas du somnade och sov riktigt gott! Jag har insomnings cycler som kommer med en halv minuts mellanrum... är det normalt?

Miss Upsey Daisy sa...

Tänk om mina cycler kunde komma med de intervallerna!

Jag somnade efter mailet.

Tänkte göra en loppanlej och promenera imorse med det regnade så jag fegade ur....

Anonym sa...

Det värsta med de där sömncyclerna är att jag alltid lyckas ställa väckarklockan mitt i en så jag är alltid så förbaskat trött... plus att jag har svårt att somna när allt bara klibbar!!

Evalinn sa...

Det där var jag igår.

Miss Upsey Daisy sa...

Lirre-det är ju heeeelt omöjligt att sova när det är tusen grader varmt i lägenheten!!

Evalinn- ring nästa gång så kan vi prata lite i telefon ;-)

Anonym sa...

Det är varmt, det är varmt, det är varmt, det är varmt, det är varmt, det är varmt, det är varmt, det är varmt, det är varmt, det är varmt.......

29 grader celsius inne på kontoret.... Härdsmälta.....

Anne sa...

Jag har alltid varit en nattuggla men det känns som att jag bara blir värre och värre.

Miss Upsey Daisy sa...

Fröken C- vi har också varmt på kontoret men inte så farligt ändå.
Fast jag känner mig otacksam som klagar...

Anne- jag är nattuggla men bara ibland...

Missy sa...

När man väl hade lyckats somna i värmen, ja då börjar det regna så mycket så man vaknar. Allvarligt? Väder, vad har jag nånsin gjort dig???!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Det var väl ändå droppen ( droppen.. nu är jag så rolig så jag kissar på mig!!!)

Regn. Ska vara lite tyst och stilla och inte väcka mig ur min skönhetssömn.