torsdag 21 juni 2007

Midsommar.

Missförstå mig inte.

Jag gillar fester och skulle se mig själv som en relativt social person.

Men att arrangera fester ger mig ont i magen av stress. Jag kan helt enkelt inte slappna av. Innan kan jag inte släppa allt som ska ordnas. Under för att allt ska flyta med logistiken.

Jag känner även ett ansvar för att alla ska ha en bra fest vilket är grymt fånigt eftersom alla ansvarar för sig själv. När jag själv går på fest ser jag inte heller det som värden eller värdinnans ansvar att roa mig på något vis. Jag har en viss dubbelmoral där.

Dessutom ska det regna imorgon.

Ärligt talat vill jag bara att midsommar ska vara över och så lovar jag mig själv här och nu att ALDRIG arrangera någon större fest igen. Varför ordna fester om jag själv inte kan slappna av?

/Miss UD aka Miss Partypooper

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår precis din känsla!! För mig blev det sån press att anordna festen efter vi hade vunnit i Belgien att det slutade med att jag inte ens gick på min egen fest.. Tror du kommer få en härlig midsommar ändå! Drick lite extra bubbel så går nog den värsta ångesten över!

Miss Upsey Daisy sa...

Tack vad söt du är.

Jag vill så gärna att alla ska ha det så bra och att det ska vara perfekt. Men som sagt var... jag har ju inte själv alls samma krav på fester när jag går...

Det blir säkert bra... men jag ska nog öva på lite mindre sällskap framöver.. Vilket är töntigt eftersom det här är fjärde midsommar jag ordnar... med ungefär samma antal folk.

Jag ska dricka ett glas bubbel och skåla för dig!

Annie - PD sa...

Ah, jag vet känslan. Men sen sitter man där... Jag har lovat mig själv att inte ha större fester på ett tag nu efter bröllopet. Så mycket planering och fixande. Puh. Roligt men ack så jobbigt...

Miss Upsey Daisy sa...

Det är ju roligt att träffa sin vänner men jag kan INTE slappna av.
Man kanske kan lära sig?

Evalinn sa...

Men stackare där, hoppas du får roligt i alla fall!

Missy sa...

Jag tänkte ägna mig åt lika delar sill, jordgubbar och att sura hemma i ett hörn. Vem är mesta party poopern va? Du eller jag? Hmmm???

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- det blir säkert bra.. kanske är dramaqueen & víll för väl helt enkelt?

Missy- Kommer gärna till ditt hörn. Finns där glass? Jag tar med glassen!

stella sweden sa...

Bara dra dig undan när allt ska fixas, låtsas vara upptagen av annat så ordnar andra saker o ting!

Sen bara flyter du fram lite förvånat och fäller någon kommentar som, men oj, har ni redan fixat käket och dukat med?

Anne sa...

Jag vet, man vill att alla andra ska ha roligt och glömmer bort att ha roligt själv. Trevlig midsommar!

Miss Upsey Daisy sa...

Stellapolaris- det är nog inte själva fixandet utan mer att alla ska ha trevligt som är den stora grejen.

Anne- Tack det samma. Jag ska försöka slappna av så gott det går.

Anonym sa...

Men du lyckas ju alltid att ordna bra fester så egentligen behöver du ju inte känna stressen.