söndag 17 juni 2007

Veni Vidi Vici - Summary

Siffror.

Antal mil i benen innan- 5 mil

Antal som cyklade- 15 673

Antal som bröt- 719

Tid för start- 00.38 (natt mellan fredag lördag)

Antal vaken timmar i sträck- 37

Tid för målgång- 17.56

Cyklat non stop- 17.34 minuter

Cuisine.

Innan- gelehallon ( tack Missy) pasta pasta pasta och kolhydratspulverskitäckligt

Under- blåbärssoppa energybars saltgurka bröd kaffe gröt lasange banan vatten

Efter- pastasallad ostbågar

Känslor.

Arg- när jag fick cykla först och ta mest vindrag

Glad- av Bs sms under loppet.... han var en bit framför så att säga..

Ledsen- när jag blev påcyklad, men det var mer chock än ont

Uppgiven- sista två milen när det var felmarkerat och jag trodde jag hade kortare tid kvar

Aktörer vi minns.

Studenterna- som fulla som ägg ställer sig i vägen för oss. IDIOTER!

Alkisarna- i varje by som vinkar glatt

Funktionärerna- som står mitt i natten och vinkar med en flagga i varje rondell så vi vet vart vi ska eller serverar oss vid varje station...

Åskådare- som sitter i tältstolar utanför sina hus och vinkar ... mitt i natten?

Så här kan cyklister också göra.

Stanna och röka.

Stanna och sova i diket.

Stanna och kissa i diket.

Stanna och byta däck i diket.

Cyklister är slarviga för de tappar nämligen

vattenflaskor

energybars

glasögon

lampor

skräp

Sist men inte minst hur har vi det med kroppsdelarna?

Fötterna- lite ont under VR men inget nu

Knäna- inte ont under men problem att gå idag

Rumpan- ont under VR men inget nu ( så länge man inte cyklar tror jag)

Korsryggen- förbannat ont under resan( känns idag)

Nacken- förbannat onte under resan ( känns idag)

Läppar- torra!


Vätternrundan- Check!



16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så GRYMT imponerad!! Fattar inte att du pallar, vilket psyke du måste ha. Stort grattis igen!!

Miss Upsey Daisy sa...

Ska ge dig ett ordspråk istället.

"Saliga äro de korkade ty de flyter när syndafloden kommer"

Mao.

Psyke eller inte. Det hade inte skadat med lite träning INNAN.

Evalinn sa...

Underbart, underbart att få en sån här rapport! Fantastiskt bra jobbat! :-) Det är slitigt, men också roligt, eller hur? Gubbar som kissar i gräset i diket som vi sen ska sitta i när vi kissar går bort tycker jag. Dom borde gå längre ner i diket! Är det Lidingöloppet som hägrar nu, eller?

Miss Upsey Daisy sa...

Först är det Vansbrosimningen om .. tre veckor innan Lidingöloppet tar vid.

Nu MÅSTE jag ta tag i min träning. Tränat så dåligt så jag skäms..

stella sweden sa...

Strongt gjort!
Vet inte ens om jag som är "satans så envis" (citat från min far) skulle ha orkat hållt ut såååå länge!

Bra jobbat!

Och bara för din kommentar hos mig så åker du in på min hemsökta bloggarlista!
Ok?

Missy sa...

Good going Miss UD! Hoppas att geléhallonen var till hjälp ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Stella Polaris- lustigt men att vara på en hemsökt bloggarlista kan också vara varje flickas våta dröm. :-)

Missy- Utan gelehallonen hade jag inte kommit många meter.

Vill du ha medaljen?

Anne sa...

Men du gjorde det! Duktiga du.

Laila och Johan sa...

Härlig sammanfattning! Nästa lopp är bara 3 km!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Anne- det är skönt att det är gjort... men vasaloppet var värre helt klart.

Loppanlej- nästa är bara tre km... hoppas på bra väder bara!

Anonym sa...

GRATTIS!!! Vad duktig du är, jag är så imponerad!!! Jag tyckte lixom att det var jobbigt att "bara" cykla halva sträckan... Nej ut å simma med dig nu, sist jag tittade var det faktiskt 19 grader i Vansbroån tjoho!!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tycker minsan att du var jätteduktig du med! Femton mil är superlångt det med. Men då ska du simma också?

Cax sa...

ÅH! GRATTIS!
Har en kompis som nyss hasade sig runt Stockholms maran.
Tyckte det var en vinst att bara ta sig runt!
Så...vilken iron lady! :D

Miss Upsey Daisy sa...

Tack Cax. :-)

Anonym sa...

Självklart ska jag simma! Klarade ju tjejklassikern förra året så i år blir det klassikerhalvan innan jag blir lika modig som du och kör den "riktiga".

Miss Upsey Daisy sa...

Du är duktig tycker jag!

Jag tror att jag kanske kanske cyklar igen. Men skidorna gör jag inte om.