måndag 25 juni 2007

I have a dream.

För ett kontrollfreak som jag är vore det nästan som sex att ha ett rent skrivbord, mailboxen tömd på mail och noll post-it lappar innan semestern. Kontorsråttan egna lilla våta dröm helt enkelt.

Berättade min förhoppning för en av egendomscheferna varvid han tittade på mig och skrattade. Tilläggas att han skrattade åt mig och inte med mig. Jag undrade med huvudet på sned ifall han inte var på väg hem nu. Ibland kan ändå män förstå de mest subtila signaler.

22 kommentarer:

catnap sa...

Män har ibland lite problem med signaler.

Det har kvinnor också ibland.

Fast ibland funkar det ju rätt bra trots allt! :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Ibland är vi helt ute och simmar...
och ibland är det solklart.

Turtlan sa...

Låter som en våt dröm för ett kontrollfreak...ett till här!
Enda skillnaden att jag kör med det hederliga kom ihåg blocket ( + en & annan post it lapp för att förstärka kom ihågandet *L* )

Miss Upsey Daisy sa...

Post-it lappar är min grej.

Stora som små och är de kulörta frustar jag förtjust!

Missy sa...

Jag har tänkt lite. Och kommit fram till att det kanske är: Hisingen, Örgryte, Gårda, Guldheden, Johanneberg, Frölunda, Högsbo, Härlanda, Munkebäck, Mölndal, Kompassen eller Krokslätt. Eller inte.

Miss Upsey Daisy sa...

Hm.

Du har missat mitt område lustigt nog. Fast du har plockat grannarna.
Du har skrivit det område jag bor idag vilket är lite lustigt för det är många som faktiskt inte känner till det.

Kom igen Missy. Ge mig någon ledtråd själv. Du har ju tom bild på mitt hus!

Missy sa...

Kompassen? Men det är väl inte direkt något okänt område?

Missy sa...

Skatås? Lunden? Gamlestan? Göta Älvbron?

Miss Upsey Daisy sa...

Kompassen.

Områdets "status" är typ medel. Inte jättefint som i Örgryte. Och inte "dåligt" som i Angered.

Miss Upsey Daisy sa...

En poäng till Missy.

Missy sa...

Nej. Nu är det officiellt. Jag ger upp, min nyfikenhet till trots.

Miss Upsey Daisy sa...

Är du seriöst intresserad kan jag maila över bilderna som var på nätet?

Missy sa...

Jag är seriöst intresserad. Och uppenbarligen lätt sinnessjuk. Ehm... HELT NORMAL menar jag ju förstås.

Miss Upsey Daisy sa...

oki.

Då mailar jag.

Då vet du tom mitt namn snart.

Läskigt.

stella sweden sa...

Hmmmm...här avslöjas hemligheter...min hemlighet är att jag liksom MissUD är mest förtjust i grälliga postitlappar...och så finns det ju män som fattar noll!
Helt klart!

stella sweden sa...

Jo jag glömde...håller ju med catnap som sa att ibland så funkar det ju rätt bra trots allt...;)

Spader Madame sa...

"Ibland kan ändå män förstå de mest subtila signaler" ????

Män kan förstå signaler - ja
Subtila - nej

Bäst fungerar väl plakat eller megafon, gärna med ytterligare vägledning t ex fotnoter eller översättning ;-))

Evalinn sa...

Dom förstår mer än dom låtsas om! Jag delar din våta dröm, fast jag vet inte om jag har ork att fixa det...

Anne sa...

Jag skulle inte överleva utan mina post-it lappar. De finns överallt.

Miss Upsey Daisy sa...

Stellapolaris- vi har alla våra mörka hemligheter.. kanska kan hiva fram något annat smaskigt om jag får tänka till. ;-) Kommunikation är klurigt ibland vare sig det är med män eller kvinnor.

Spader Dam- Megafon vore något. Fast risken är väl att jag blir fråntagen min leksak och placerad på något vadderat ställe?

Evalinn- Jag ska försöka. Det hade varit så underbart att kila iväg på semestern och kunna släppa jobbet helt.

Anne- Du om någon måste ha massor av fixa att hålla koll på.

Annie - PD sa...

hahahaha :D Det känns mycket bra att läsa din blogg. Jag trodde bara att det var jag som kände sådär men nu vet jag att det finns fler av oss :D

Miss Upsey Daisy sa...

Vi är fler i samma båt.

Vi är fler som ska samsas i den vadderade cellen.