tisdag 26 augusti 2008

This is not a gnällfri-zon.

Jag ämnar att gnälla hela dagen.

8 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Då är det du och jag miss ud. jag har just gnällt på min blogg, börjar känna mig förkyld vilket inte är bra alls, jag ska ju springa tjejmilen på söndag.

Miss Upsey Daisy sa...

Johanna- Och det är mer saker som tyvärr inte platsar sig att skriva om på bloggen.....

Fru Choklad sa...

Själv försöker jag sluta svära. Jag är helt övertygad om att det går utmärkt att prata utan att vid mer känslosamma yttringar lägga in kraftord som jävligt (en favorit)eller fan. Det går så där måste jag säga..... Svårt att låta bli ord som jävligt när det beskriver så bra hur jag känner för SAP som vi sedan nått år tillbaka dras med på mitt jobb. (Låt huvudena rulla säger jag bara.) Har dock den goda smaken att behärska mig inför barnen. Sonen är väl lite lätt förtappad, men jag vill ju inte att Lilla damen som nu håller på att skolas in på dagis av maken, ska börja säga faaaan när hon får sand i gummistövlarna...... :D

Fru Choklad sa...

PS Att gnälla är ju en HELT annan sak. Man kan gnälla vackert !

Miss Upsey Daisy sa...

Choklad- Jag är mer åt gnälla men ändå behålla ett värdigt språk. Svära kan ibland vara på sin plats men inte för ofta.

C. Meow sa...

Ibland måste det tas till gnäll, gärna elakt, småaktigt gnäll.
Men imorgon kommer du säkert vara ett litet rosa sockertroll igen

Fru Choklad sa...

Tro mig hade du SAP på jobbet skulle du snart känna lust att svära.... Håller mig dock till ett vårdat språk riktigt bra när jag pratar med människor, men datorn får som sagt sina svador.

Miss Upsey Daisy sa...

SAP verkar vara ett abel. Har det inte här (eller jobbar inte i det iallafall).

Du kan ta min kvot av svordomar!