onsdag 20 augusti 2008

In bed with Miss UD.

Om ni vore hos mig i natt skulle ni notera följande. Vissa tider är cirkatider.

23.00- Jag går och lägger mig. Grå går och lägger sig. Gul går ut.
02.00- Kan tänkas att jag blir kissnödig. Går upp.
02.30- Grå märkt att jag gått upp. Kommer på att hon vill gå ut.
04.00- Gul kommer hem. Hoppar upp på fönsterbräda. Släpper in.
05.00- Vaknar av mig själv. Kommer på att om 53 minuter ringer klockan och prom med Jo.
05.00-05.53- Vaken lyssnar om det möjligen kan regna. Tänker=Oj snart ska jag upp.
05.54- Sms:ar med Jo. Ställer in promenad.
05.55- 07.00- Tänker= oj snart ska jag upp. Nästa tanke= Måste ropa hem Grå.
07.00-07.10- Lyssnar på nyheterna.
(Bubblare)07.12-07.14- Plockar fästing på katterna.


Kvalar det här in för att bli småbarnsförälder?

5 kommentarer:

Peter Madison sa...

Ehum...det där kvalar in till vilohem. Hur orkar du ha nätterna så?

Tesa sa...

Mmm...nä. Du får ju gå till jobbet och sova sen, en småbarnsförälder måste fortsätta så hela dagen! ;)

Jo sa...

Vi hittade precis en fästing på golvet. Blodig och äcklig. Undrar hur Anton kunnat gömma den? Blääää! Fast jag slipper iaf gå upp och kolla efter varje morgon!

Camilla sa...

du verkar ha jobbigare nätter än mig. alltså kommer du klara småbarn galant!

Miss Upsey Daisy sa...

Peter- Övar och övar! ;-)

Tesa- Jupp. Sover jobbdagen igenom... :D

Jo- De är vidriga.. nu plockar jag ju dem innan de blir så stora... men någon stor har jag nog tagit från grå.

Camilla- Var bra! Om det skulle bli aktuellt vill säga.