onsdag 27 augusti 2008

Extra Extra- printjunkie erkänner.

Det är lustigt men så fort det är en printer iblandad drabbas jag Altzeimers de light. Jag kan helt enkelt inte komma ihåg hurvida jag har printat eller ej. Vilket resulterar i att jag går till printern och upptäcker:

- typ dubbla antalet kopior eftersom jag printat två gånger
- inga printar alls eftersom jag inte har printat

Lägg sedan till alternativen för dubbelsidiga printar, färg och loggat papper. Det blir inte fel varje gång men det blir fel för ofta. Jag som har miljöansvar på kontoret tenderar också att vara den största miljöboven.

6 kommentarer:

C. Meow sa...

Jag kallas för Papperstrollet. Skriver ut fel papper, skriver ut flera gånger, stjäl andras utskrifter. Och hela tiden har jag dåligt samvete för alla stackars träd ...

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Då är vi två iallafall! Två papperstroll. Jag stjäl också printar!

karro sa...

skönt att man har en egen skrivare...

Jo sa...

Men du får motion iallafall! Jag har 50 steg till skrivaren. Det blir rätt många steg på en dag har jag insett. Jag har nämligen också en tendens till att skriva ut för många/inga alls...

Sincerely Johanna sa...

haha, men det finns ju en skrivarikon på datorn som du kan se status för skrivaren. där ser du om du har eller inte har tryckt på printerknappen.

Miss Upsey Daisy sa...

Karro- Skönt. Jag springer på.

Jo- Skönt att vi är flera. Jag har nog hälften till skrivare ungefär.

Johanna- Allt går så fort ....löper till skrivaren. Ibland ligger mina printar i kö och jag är för hetsig och springer tillbaka och trycker en gång till.