tisdag 12 augusti 2008

På kontoret.

Idag och även resten av veckan är det jag och tre män som jobbar. Utmärkande för män skulle kunna vara att de är så sportkunniga. Alla sporter dessutom. Vilken tur att det är OS kan man tycka. Själv roar jag mig mest med att kommentera proffskommentatorerna.

-Ni verkar vara duktiga på det mesta kan jag tycka. Sist hade ni många råd till curlingtjejernas förehavanden. Och nu damfotbollen. Är ni damer månne?
- Jaja. Sverige bör egentligen inte vinna den här matchen alls. Det är dumt. Då får de möta Nordkorea.
- Det kan väl inte vara dumt om de vinner? Är Nordkorea verkligen med?
- SPRING INTE SÅ LÅNGSAMT! JAMEMÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!
- Det blev ju mål ? Du behöver inte skrika! Täcks öronskador på arbetsskada förresten?
- Jag är förresten en sådan där som FN skickar vid val. Vad heter det nu igen?
- Observatör?
- Just det. Jag observerar er. Ni verkar kunna ohyggligt mycket härifrån fikarummet. Och du Fallskärmsjägaren. De spelar i roll hur högt du skriker. De är i Kina.

2 kommentarer:

Laila och Johan sa...

jag säger bara: män....!!

Miss Upsey Daisy sa...

Loppis- Ibland blir de liiiite irriterade på mig. Men är man observatör så är man!