söndag 24 augusti 2008

Hej Konsument- Ja, jag är lite arbetsskadad.

Ju mer jag tänker på det destom mer förbannad blir jag.

ComHem. Min rumpa.

ComHem har tre alterntiv att välja på när det gäller bredband och säkerhet.

Alt A- virusskydd
Alt B- virusskydd OCH brandvägg
Alt C- någon extra extra allt version

Av misstag har jag tydligen haft alternativ A OCH B. Just det OCH B. Vilket då innebär.

- virusskydd
- virusskydd och brandvägg

Alltså. Jag kan helt enkelt inte begripa för i min värld ska det inte gå att välja alla tre. Det är tre alternativ och man väljer ETT av dem. Varför i hela friden skulle någon vilja betala dubbelt ?

Jag har sålt bilförsäkringar en gång i tiden. Enligt våra system skulle det inte vara möjligt för en kund att kryssa i

- trafikförsäkring
- trafikförsäkring+ kasko = halvförsäkring
- trafikförsäkring+ kasko+ vagnskadeförsäkring= helförsäkring

Så om jag insåg att någon kund hade valt både trafikförsäkring OCH halvförsäkring hade det varit helgalet. Varför skulle kunden betala för trafikförsäkringen TVÅ gånger?

Jag har betalat dubbelt ganska många år. Jag lär ju inte vara den enda heller. Min rumpa.

Note to self.

Ring ComHem imorgon igen.

10 kommentarer:

Annie - PD sa...

Vilka as - pengarna tillbaka!!! Men comhem har många konstigheter för sig. Och lycka till med att ringa, har hört skräckhistorier gällande kötid...

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- Jag har betalat dubbelt i TRE år! Kom fram direkt idag... men ingen chef på plats.

Spader Madame sa...

Åh, vad mycket pisk de ska ha, mycket pisk. Vilken kompensation förväntar sig Miss UD? Pengarna tillbaka och choklad, tycker jag!

Miss Upsey Daisy sa...

Spade Madame- Massor av pisk. Tar upp kampen imorgon.

Camilla sa...

jag blir vansinning på alla dessa företag som bara blåser en på pengar. elbolagen är värst, men bredband och dyl kommer inte långt efter. hoppas det går bra för dig! du ska ju givetvis ha pengarna tillbaka plus ränta!

Camilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jo sa...

Vad märkligt att man KAN välja fler än ett alternativ? Pengarna tillbaka BUMS!

Anonym sa...

Hur har det gått nu då? Och vad ska de (förmodat) återgäldade pengarna användas till, månne?

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- I det här fallet har de ju nästan byggt in ett fel dessutom...

Jo- Supermärkligt..

Pär- Vi ropar inte hej än.. ej fått tag på ComHem so far...

Polly sa...

Din rumpa!!