lördag 9 augusti 2008

Kräk är det nya svarta.

Vomitera är inne. Konstigt va? Men semestern har varit rätt kräkig på alla håll och kanter. Oväntade håll och kanter.

1. Moi blev matförgiftad på Scandic i Kiruna. Man ska glida på räkmacka, inte äta den. Uppenbarligen.
2. Båtresan i Frankrike var ganska blåsig. Inte för att jag brydde mig speciellt. Men de andra resenärerna använde kräkpåsar i en svindlande takt. Nu vet jag hur folk som är gröna i ansiktet verkligen ser ut.
3. Gul fick kräkas upp 14 cm långa grässtrån hos Farbror Djurdokorn för en kostnad av 1700 kr. Även om kräk är det nya svarta kan det vara onödigt dyrt.

10 kommentarer:

Camilla sa...

nämen välkommen hem! själv kom jag tillbaka från din stad i förrgår. =)

Tesa sa...

Välkommen hem som sagt! Till dyrt kräk! :D

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Åh. Gjorde du. Du får gärna säga till nästa gång du är här?

Tesa- Dyrt kräk minsan!

Camilla sa...

det ska jag absolut göra!

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Skoj! Its a dejt!

Linda K sa...

jag är helt inne pådin linje och bär gärna en liten kräka på axeln :)

Miss Upsey Daisy sa...

LindaK- Lägg till alla nya bebisar som dykt upp... du ser. Kräk är det nya svarta helt klart!Q

Turtlan sa...

Kanske något man kan göra en lista på: "- Olika sätt att vomitera".

Du började här med Dina tre, andra fyller på.

Mitt bidrag? Jobbar ju i branschen nästan så vill inte fylla listan på direkten ;-))

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Har ett till bidrag från Costa Rica. Hur att vomitera på en fullsatt buss i en plastpåse.

Tess sa...

TVÅ plastpåsar om jag får be... ;-)