måndag 11 augusti 2008

He's Alive and He is Angry!

Kommet ni ihåg Gage i Stephen Kings Jyrtjyrkogården? Han är ingen mysig unge när han vid ett tillfälle skär av hälsenorna på en granne med skalpell. Otäck var det och jag kunde inte sova på två veckor fastän jag gick i nian. Jag har allitd varit en liten fegis.

Jag har inte tänkt mer på Gage och hans skalpell förrän jag gick till jobbet imorse med de nya skorna. Gage har återuppstått i ett par skor så att säga. Han sågar sig sakta igenom min häl.


11 kommentarer:

Laila och Johan sa...

man glömmer inte hälsenskapningen i första taget. Det var nog inte bara du som hade svårt att sova...

Camilla sa...

jag hade svårt att sova efter att ha fått scenen BERÄTTAD för mig. att kolla på filmen fanns inte på världskartan för den här lilla kyckligen.

Miss Upsey Daisy sa...

Loppis- I två veckor! Med lampan tänd. Jag gick ju i nian iallafall.

Camilla- ... och jag kunde inte ens se det hela nu på youtube...

Linda K sa...

men shit, senast idag kom jag av nån anledning att tänka på när den redan döda ungen dör igen, han ragglar iväg och säger "no fair" :O

Miss Upsey Daisy sa...

LindaK- Han blir barn igen visst var det så..? Precis innan han dör för andra gången blir han barn igen.

Jo sa...

Oooh, var du tvungen att skriva ett sådant inlägg nu på kvällen? Hur ska jag kunna sova nu, har du tänkt?

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- buuuuuuu!

Spader Madame sa...

Ja, jag har ingen aning om vad som hände på sådan filmer...för jag blundade hela tiden om musiken gav ledtrådar om det...Så jag blir inte rädd! Bra va! Men skorna är snygga...skavsårsplåster??

Miss Upsey Daisy sa...

Spader Madame- Vilar just nu från compeed. Ser rätt äckligt ut.

Linda K sa...

ja så var det kanske ja! urr!

Miss Upsey Daisy sa...

Linda K- Har för mig det...