söndag 17 augusti 2008

Festregler efter klockan 02.00.

Med antalet ökande promille i kroppen ökar också rätten att bestämma vilket musik som ska spelas på festen. Detta yttrar sig vidare att man kan fösa bort andra festdeltagare från dj-boxen och även i nödfall byta mitt i spelad låt. Ty rätten att bestämma är ändå rätten att bestämma. En annan regel är också att skulle någon i bestämmande position finna en låt vilken han finner extra bra är det snarare en regel än undantag att spela den mer än en gång.

6 kommentarer:

Camilla sa...

en extra bra låt förtjänar att spelas åtskilliga gånger. det borde ju alla kunna skriva under på.

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Fast jag var ju nästan nykter och fick inte bestämma....

Men är jag onykter förvandlas jag till Alfa-hanne ;-)

C. Meow sa...

Dessutom måste bra låtar spelas högt! Och dina medfestare borde väl vara tacksamma?

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Det var faktiskt inte jag! Typiskt mig men inte idag. :D

Camilla sa...

aha, å du tyckte kanske inte riktigt likadant som dina mindre nyktra vänner? då är det inte lika kul...

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Markoolio och Amy Diamond kanske inte är riktigt min kopp te ;-)

Annars vore det högst typiskt mig att vilja bestämma!