lördag 23 augusti 2008

Mumma!





Kräftskiva ikväll. Nu ska jag bara få bort tankarna som surrar i huvudet. De går i stil med att kräftor städar upp botten och äter as. Samt att de egentligen är spindeldjur. Förutom de som vi har köpt. De är turkiska kräftor nämligen. De är lite annorlunda. Inte så kräftiga av sig. De är inte spindeldjur och de har inte ätit as som de andra. De här kräftorna har ätit kebab och baklava. Inte har de blivit kokade till döds heller. Turkiska kräftor tillhör egentligen växtriket. De tillhör familjen baljväxter.


8 kommentarer:

Jo sa...

Åh, du kan så mycket! Värsta biologiläraren ju! :D Have fun!

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Jag kör. Det blir säkert bra.

Turtlan sa...

De kräftor jag äter är matade med mina föräldrars matrester... så tänker jag *L*

Spindeldjur? Exakt så sa M förra helgen när vi fiskade kräftor. Jag har aldrig tänkt på det viset förut.
Jag tänker skaldjur, hummer och krabbkusiner ungefär.

Smakligt sörpel!

Polly sa...

Haha, ja, jag försöker också tänka i de banorna. Jag tänker att de är odlade och lyckliga och bara ätit nyckelhålsmärkta kravodlade grönsaker. Och att de alltid varit röda och aldrig kunnat gå. Ungefär.

Tesa sa...

Nästa gång jag känner likadant ska jag konsultera dig hör jag! Fast jag älskar ju verkligen kräftor egentligen!

Spader Madame sa...

Ha, ha, baljväxt!

Laila och Johan sa...

hm, får biologiläraren göra någon kommentar här? jasså inte?

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Det ÄR gott. Jag kan tränga undan tankarna.... Såklart.

Polly- Men så ÄR det!

Tesa- Jag med. Dock mycket väsen för så lite mat ändå...

SM- Växt!

Loppis- Näe!