lördag 9 augusti 2008

Sommarkollo är farligt.

När jag lämnar landets gränseroch dumpar katterna hos mina föräldrar händer det ibland att katterna beslutar sig för att hitta på djävulskap som kostar pengar. För Farbror Djurdoktorn vet hur man tar betalt. OhMyGod. Grå beslutade sig för att skaffa sig en cancertumör när jag var i Thailand för några år sedan. Innan jag hade hunnit skaffa försäkring. Slutnotan landade på vad flygbiljetten kostar. Och lite till.

Den här gången flög jag med Ryan Air till Frankrike. Det är inte lika dyrt såklart. Därför hade Gul vänligheten att bara svälja ett 14 cm grässtrå som Farbror Djurdoktorn fick fiska fram ur halsen när Gul var nedsövd. Pris för det, en Ryan Air flybiljett. Då hade jag ändå försäkring.

Men nu är ordningen återställd och alla är tillbaka på sina platser i stan. Inga flygbiljetter aka resor i sikte så det ska väl vara det samma som att ha hjälm på katterna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker synd om både Gul och din ekonomi! Tur att du har förskring nu i alla fall, kattförsäkring är verkligen the shit. Undrar just om det finns ett "min katt är korkad och välte ner en dyr vas"-tillägg? :P

Miss Upsey Daisy sa...

Emma- Gul har försäkring men självrisken är rätt hög. Ska kolla upp men gissar på 1500 kr.

Grå VAR försäkrad men det var tre veckors karens och tumören uppkom under den tiden så täcktes helt enkelt inte tyvärr.

Det finns drulleförsäkring på hemförsäkringen så där täcks dumheter som katten kan tänkas hitta på..

:D

Sincerely Johanna sa...

Ja du vet vad de säger: När katten är borta dansar råttorna på bordet. Eller vänta nu det där blev ju konstigt. Stackars kissen ett grässtrå i halsen kan inte varit roligt.

Miss Upsey Daisy sa...

Johanna- Kissen är glad numera. Medicin i en vecka så blev han kry igen.