onsdag 4 november 2009

Vinfredag- Check!

Skådar man framåt i tiden ända till fredag ser man att det rör sig om en sk vinfredag. Vinfredag är fredagar som tillbringas med närmast sörjande på en lokal av något slag. Är det förresten någon som vet när man går över till rödvin? Är det när första snön fallit eller är det sonika när grillsäsongen officiellt är över? Man vill ju inte trampa snett där ute. Åtminstone inte mer än nödvändigt. Går det möjligen att dra några paralleller med rattmuff på/rattmuff av? Eller passar vintertiden bättre ändå?

13 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Vinfredag låter trevligt - vilka blir vi? Förresten dricker jag rödvin hela tiden numera, passar sig liksom säsongen runt :-)

Jess sa...

hahaha! :)
Är absolut ingen vinkännare men jag skulle söga att rött vin funkar alltid!
sv: Ja, visst är hon fin min syster!

J sa...

Rött funkar alltid. Den lilla svarta fast i flytande form.

karro sa...

säger som de andra, rött funkar alltid.

tingeling sa...

åhå vinfredag.....rött året runt skulle jag också säga. och så lite vitt. som extra.

Ingentingela sa...

Tjatigt det här..rött är det enda jag tål(udda?)så sommar, vinter höst och vår för kvalitet det röda står.

Miss Upsey Daisy sa...

Miss E- Min kompis som heter lika som mig. Min kompis som är på bild på rosa festen. Du och jag och kanske min kollega samt kanske en kompis till och hennes vän jag inte träffat...

Jess- Hon var vin. Rött är gott men ogillar de blå tänderna bara..

Hanton- Smart du är!

Karro- Visst gör det.

Tingeling- Ni är alla eniga :)

Miss Upsey Daisy sa...

Ingetingela- Oh en fin sång (?) om det till och med :)

mr epo sa...

...och hur går träningen? :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Mr Epo- Det går fint. Tränade imorse ... No worries ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Mr Epo- Post-it lapparna är slut ;-)

anna sa...

jag vet inte, jag lämnar aldrig rödvinet... annars kan nog rattmuff på/av vara en bra måttstock!

Miss Upsey Daisy sa...

Fru A- Rattmuff är en bra grej :)