torsdag 26 november 2009

Morgonrutiner.

Min nya vana att sätta sig upp i sängen på morgonen och titta på saker i sovrummet ter sig tämligen meningslös. Tittar på:

stringhyllan med böcker- har sett förut och det är sällan det händer något med böckerna under natten.
mina fötter- har sett förut och fötter är fötter varken mer eller mindre
mina händer- har sett förut och händer är händer varken mer eller mindre
katterna- har sett innan, rätt många gånger tidigar
golvet- det mest logiska trots allt eftersom det ibland släpats dit saker under nattens mörka timmar


Allt det här tar en kvart eller så. Känslan av att jag kan nyttja min tid bättre. Men vad vet jag ? Tänk om ena foten fattas en dag.

6 kommentarer:

Tesa sa...

Fast katterna kan ju vara rätt föränderliga. Och i vissa fall går det genom att ta sig en titt på dem, till och med att spåra vad de gjort under natten. Och det kan ju vara nytt... hm.

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Exakt. Ibland kan man räkna ut vissa saker ;-)

Fröken Svensson sa...

Hahaha! En kvart? DÅ hade jag hunnit somna på sängkanten. Jag måste upp fort som attan =)

Aidaho sa...

men brukar inte du också drabbas av det fenomen som händer mig en hel del: när man har stirrat på nåt väl länge börjar man tycka att det ser fel ut...ordstavningar, kläder och färger. Stirrar du för länge på fötterna kan du till slut få för dig att det fattas en fot ändå...

No-one sa...

Får du sitta så länge som en kvart innan katterna börjar skrika efter mat?
Lyllos.

Miss Upsey Daisy sa...

Frk S- Jag sitter och glor en stund..

Aidaho- Jag är så trött att jag varken vet vad som är fram eller bak på något ;-)

Alexia- De springer runt som hade de eld i baken just denna kvart..