tisdag 24 november 2009

Grumpy.

Imorse på spårvagnen hade jag typ ett helt dagis i knät. Jag vet inte om ni någonsin har åkt spårvagn med ett helt dagis men de är inte direkt tysta. Jag var inte vänligheten själv och gav dem onda ögat - fast inombords för jag är väluppfostrad. Tänkte tankar som varför inte en lag om en barnfri innerstad. Sedan när jag kom till jobbet hamnade jag direkt i en dispyt med min dator. Vi var oense om lösenordet. Jättefånigt men vi kom verkligen ingenstans alls. När jag börjar få tankar att jag vill kasta in hela fanskapet i väggen så brukar jag ta ett djupt andetag och ringa IT-support. Jag började med att presentera mig och i samma andetag berättade jag att jag var typ skitsur på min dator. Sedan löste det sig på tre röda. Såklart. Fast jag är forfarande på skitdåligt humör och någon MissUD-support finns inte. Lunch låter som second best ändå.

9 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Heja iPod och bok när jag och förskolebarn ska samsas på bussen. Vad roligt det vore att någon gång bara få kasta datorn i väggen när jag bli arg på den. Men sen säger en röst i huvudet att det är slöseri och det krävs att en ny dator finns där väntandes. Vem vet någon gång kanske ,-)

Miss Upsey Daisy sa...

Johanna- Det hade varit skönt...

Annie - PD sa...

All rätt att vara lite grumpy med en sådan start på dagen. Bara att hoppas att dagiset inte tar samma vagn hem sen ;)

LabHäxan sa...

Ett helt dagis i en spårvagn.. mardröm.

No-one sa...

Jag har inte åkt spårvagn med en miljard barn i knät, men buss. Herregud. På fullaste allvar: när man beger sig ut bland folk med en stor hord/flock av barn - varför beställer man inte en egen buss? De upptar ju ändå alla säten och förstör hela resan för oss alla andra som vill höra vad vi tänker. Åtminstone.

karro sa...

lät inte som någon bra start på dagen!

Jo sa...

Uff, vilken start! Småbarn på morgonen kan trigga mig till förbannelse! Eller ja, barn på bussen överlag faktiskt. Iallafall om de kommer i skock liksom.
Att vilja döda datorn verkar inte bättre det...
Hoppas att yogan piggade upp din dag!

Fru Choklad sa...

Alltså jag gillar ju barn, men ett helt dagis i knät på morgonen på väg till jobbet låter inte som den bästa starten på dagen. Och datorer då!? Dom ska bara funka. Tror att det finns en lag som säger så. Annars stiftar jag en nu medesamma :)

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- Och värre blev det. Jesus vilken dag...

LH- En mjuk start på resten...

Alexia- Word!!!

Karro- Nej precis.

Jo- Yogan piggade upp :D

Fru C- Inte så många på samma gång bara..