måndag 16 november 2009

Mitt fix.


Singelskapet har bland annat för med sig att jag har blivit doftljusknarkare. Det började att jag bara hade ljus tända lite på kvällen i sovrummet precis innan läggdags. Lugnt och fint. Sedan blev det doftljus lite mer timmar på kvällarna.. Men sedan flög kontrollen sin kos. Nu knarkar jag doftljus varenda vaken stund jag spenderar i lägenheten. Även när det är ljust ute. Nu har jag dessutom börjar kasta lystna blickar på doftljusens rolls royce, vi knarkare är alltid på jakt efter det ultimata fixet. Det bär utför...

13 kommentarer:

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Voulspa är värda var krona faktiskt! Men är även ett Durance fan (de har lite mer humant pris;) KRAM!

Speja sa...

Nu är det dags att börja tända av, tror jag. Eller stoppa vaniljstänger i näsan, så märks det inte utåt lika mycket.

Spader Madame sa...

Skrattar, knarka på du! Kan väl inte vara så farligt?

Sincerely Johanna sa...

Jag är besatt av doftljus med vaniljdoft. Men inga Ikea-ljus kommer över min tröskel, de sotar så det står härliga till, paraffinet vet du.

Turtlan sa...

Spelar Du sån där "valmusik" också? Jag menar sån musik som man brukar kunna höra på ett Spa?

Dofthej från mej.

Laila och Johan sa...

jag säger det igen... choklad/kokos..!

LabHäxan sa...

Jo kommenterade lite fint häromdagen.. det går väldigt mycket ljus nuförtiden. Hmm!! Jag är tokig i stearinljus (passar i alla lägen), så jag kan förstå ditt behov.

No-one sa...

OMG. Jag ÄLSKAR doftljus. Och Voulspa. Tyvärr gär inte Maken det, så det blir inget med det längre :( Njut för mig med!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Oroshjärta- Jag ska nog börja knarka Vouluspa istället. Snart.

Speja- Good thinking!

Spader- Det finns gränser!!

Johanna- Gör de? Har inte märkt..

Turtlan- Där går min gräns ;-)

Loppis- Gott!

LH- Man behöver ljus en masse!

Alexia- Exet gillade inte heller så jag tar igen ;-)

Fru Choklad sa...

Man ska passa sig för Voluspa. Det blir lätt så att man blir doftljussnobb och plötsligt duger inget annat och det i sin tur tär på plånboken. Voluspa är som doftljusens kokain typ (Om det nu är DET som är det dyraste knarket.)
Jag är galen i "Limoni frosted biscotti" och den där som luktar tranbär (orkar inte resa på rumpan och kolla namnet nu). Gooooodis.

Miss Upsey Daisy sa...

Fru Choklad- Exakt. Jag är rädd att börjar jag med Voluspa kommer jag inte köpa något annat alls. Ska sniffa lite på lunchen men inte köpa än...

Tess sa...

Här i tassemarkerna är det Partylite som gäller...

Miss Upsey Daisy sa...

Tess- Känner inte till?