måndag 23 november 2009

Utmanad.

Utmanad av både Alexia & Jedimamma att skriva tio märkliga saker om mig. Men även AnniePD precis :)

1. När jag gick på mellanstadiet ordnade jag kaninhoppningstävlingar. Min tävlingskanin hette Nina Kanin. Tävlingskanin? Det låter va.
2. När jag blev dumpad av mitt ex berättade jag det för min chef innan mina föräldrar visste om det. Min chef har även varit min ICE-person när jag reser på långresor.
3. Jag läser ofta glassiga magasin genom att börja bakifrån.
4 Jag äter som om jag vore vänsterhänt men jag är högerhänt.
5. Det jobbigaste jag någonsin har gjort är Vasaloppet. Jag kissade inte på 12.38 timmar och jag grät mig igenom de sista milen. Jag var typ sist.
6. Jag har lätt att få kontakt med människor men otroligt dålig hand med barn. Vet inte riktig vad jag ska säga eller göra. Jag blir jättestressad.
7. Jag är enormt förtjust i allt som har med England att göra.
8. Jag blir lätt intresserad av killar men knappt aldrig kär.
9. Jag har besökt 35 länder.
10. Jag har sänt morgonradio.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Men ååå- hur kunde jag missa kaninhoppningen?! Hade förstås ingen tävlingskanin - men väl en vanlig kanin som bodde i vårt garage o andades bensinångor. Kanske klassas det som doping?/Åsa

Miss Upsey Daisy sa...

Åsa- Idéklubben anordnade kaninhoppning. Var du aldrig med på ett hörn? ;-)

Nipe sa...

Hm, Vasaloppet ja.. Hade nog ungefär samma tid som du, hade skoskav i 8 av milen och kissade nog typ tre droppar i Evertsberg. Ett stolleryck minst sagt.

Jenny sa...

Morgonradio! Berätta mer.

Spader Madame sa...

Jenny har hittat det som man inte hade någon som helst koll på! RADIO...VIll veta mer! För övrigt springer Junior runt och sjunger "Video killed the radio star". Han har åkt bil med Esset och han lyssnar på Vinyl 107. Ja, han är typ jättegammal. Esset alltså. Junior är fortfarande bara 8. Så jag antar att han gör dig jättestressad. FYI gör han ganska många personer jättestressade, inklusive sin mor!

No-one sa...

Massa intressant ju! Och nr 7 har vi definitivt gemensamt!!! Jag blir kär bara jag HÖR riktig brittiska. Nej, bara jag TÄNKER på hur brittiska låter.... ♥

Miss Upsey Daisy sa...

Nipe- ALDRIG.MER.

Jenny- Skriver ett inlägg!

Spader- Det stämmer men lääänge sedan..

Alexia- Jag vet. Jag är helt såld på britter och deras dialekt!

Padmé Amidala sa...

Min tävlingskanin tävlade bara på klubbnivå men hon var duktig.
Hon var en svart dvärgkanin som hetter Skuttelina :-)

Sincerely Johanna sa...

Jag läser alla tidningar bakifrån. Även DN på morgonen.

mulepul sa...

jag äter också som en vänsterhänt:) och vem gillar inte brittiska;)

Miss Upsey Daisy sa...

PA- Ha tävlingskanin är fint!

Johanna- Varför gör man så?

Mulepul- Vi är lika :D

Laila och Johan sa...

Det är något särskilt med britter... ?

Miss Upsey Daisy sa...

Loppis- Min stora övertygelse..

Annie - PD sa...

Underbar lista :D
Kaniner alltså!
Och jag är övertygad om att V. kommer att älska dig :)

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- Små barn går bra! Det är bara de lite större som jag liksom inte vet vad jag ska säga.

LabHäxan sa...

Vilken rolig lista.. spännande saker.

No-one sa...

För att inte tala om brittisk humor... Oh. My. God. Say. No. More.

Jenny sa...

Hurra! Du skriver ett inlägg och jag ser fram emot att lära mig om ditt radio-förflutna.

ulrica sa...

Bast jag haller i min brittiska pojkvan hart nar du kommer till Asien da ;) Han har precis insett att han verkligen gillar oss svenskar. Duh! But of course darling, there is nothing better! :)

Jag a andra sidan gillar din lista. (och britter :))

Tjolahopp!

Miss Upsey Daisy sa...

LH- :)

Alexia- Den bästa!

Jenny- Har jag gjort.

Ulrica- Ingen fara. Han är ju din! ;-) Plenty more fish in the sea.