tisdag 2 december 2008

Vorsprung durch Technik

Idag skag jag inhandla julklappar till min farfmor och farfar (85 & 86). Klurar lite på vad som ska köpas. Det senaste åren har vi nämligen introducerat riktiga nyheter i hemmet. Nyheter som var nyhet hos gemene man för bortåt tjugo år sedan. Vi talar..

* vattekokaren
* microvågsugnen
* mobiltelefonen

Det är inte det lättaste att toppa sådana kioskvältare. Funderar på att slå en signal till min bror och höra ifall han har några glimrande idéer på lager. Misstänker inte att det blir en I-Phone direkt.

10 kommentarer:

Spader Madame sa...

Klockradio? Cd-spelare? Hårfön?

Anonym sa...

Bakmaskin kanske?

Anonym sa...

Mobilt bredband?

C. Meow sa...

En digital fotoram (på allvar).
De kommer bli fascinerade och kasta ut tv:n

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Klockradio kanske.

Mr Epo- Bra förslag men de micrar mest...

Pär- Bra förslag. Fattas en dator dock1

Camilla- Jag är helt på idén! Nu ska jag bara få övriga inköpare att godkänna den. :-)

Polly sa...

Eller en klassiker - sodastreamern! Jag har en, love it! (Det kan du hälsa dem.)

Peter Madison sa...

Hmm...en dator kanske. Så de kan hoppa på fejsboksrejset eller chatta med polare från förr...! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Polly- Fiffig grej. Fast en sådan vill jag ha själv!

Peter- Oh. Jag tror det är lite överkurs... ;-)

Anonym sa...

http://www.quickandhot.se/

Och jag lovar att det inte är något snuskigt.. :)

Miss Upsey Daisy sa...

Ellinor- Det var synd ;-)