tisdag 2 december 2008

Otack är världens lön.

Även om jag ibland försöker kämpa emot lite lamt ramlar vuxenpoängen in på löpande band. Ni vet de där gamla vanliga bostadsrätt, pensionssparande, gräsklippare och sambo. Idag skördade jag nästan tantpoäng med ett snörpligt slut. Jag använde regnställ. Fatta R.E.G.N.S.T.Ä.L.L. Regnställ till jobbet.

Mon dieu. Det har liksom inte hänt sedan jag var tre äpplen hög.

Så vad tror ni händer när jag har pälsat på mig så jag ser ut som en jättekondom för att vandra två kilometer till jobbet. Det slutar regna. Eller det ihärdiga regnande blir mer några enstaka droppar. Mycker försmädligt. Det var då sista gången jag var så där förståndig till ingen nytta alls.

6 kommentarer:

Spader Madame sa...

Regnställ får man väl bara ha när man fjällvandrar... men då är det väl å andra sidan obligatoriskt? Tantvarning, men du får kolla hur du ligger till hos mig!

karro sa...

hahahahaha!!! förlåt, men det är rätt roligt att föreställa sig den vandrande kondomen!!

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Exakt. Bara då. Ingen annan gång.

Karro- Vandrande kondom helt i onödan!

Polly sa...

oahahahhaa, jättekondom, gud så kul!
Jag är ungdomligt trotsig, hellre blöt än kådis.

Fru Choklad sa...

Fast se det som så. OM du INTE hade packat in dig i plast så hade det garanterat INTE slutat regna så med andra ord kan man i stället vända detta till din fördel och säga att du gjorde Göteborg en tjänst! Voilà!

Miss Upsey Daisy sa...

Polly- Om jag kan göra någon lycklig genom att vara en vandrade kondom så!

Fru Choklad- Helt sant.