söndag 14 december 2008

Glöggafton- Sum Up.

Glöggtörstande vänner trycker i sig rätt mycket glögg. En sisådär fem flaskor förvinner i ett litet kick. Jag är mäkta stolt måste jag säga. Därimot vill jag ge bannor för det svaga pepparkaksintaget. För att inte tala om mögelosten till pepparkakorna. Jag hade köpte tre hela stycken. Pepparkakor och mögelost kan näst intill ge mig en liten orgasm. Men det kanske hade räckt med en tub. Inte tre tuber & en bit äkta mögelost. Nästa år ska jag minsan portionera ut mögelosten vare sig folk vill eller ej. Året därpå kanske jag saknar gäster till glöggen, vad vet jag.

13 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Det var jättetrevligt och den gravida glöggen var utmärkt - min första glögg i år :-)

Kram på dig!

Tesa sa...

Mäh hade jag varit med hade jag satt i mig både mögelosten och pepparkakorna!

Imponerande när man tänker efter... jag som inte ens åt mögelost tidigare.

Anonym sa...

å, pepparkakor och grönmögelost är ju såååååå got!

Tess sa...

Tvingas jag äta mögelost så åker jag hem.

:-/

karro sa...

o mögelost som är så gott!

Annie - PD sa...

I löve pepparkakor och mögelost. Skulle lätt kunna leva på det i några veckor så jag anmäler mig frivilligt till nästa år ;D

emster sa...

Ja för alla gillar ju faktiskt inte mögelost. Men de kanske kan få smör på pepparkakorna istället.

Miss Upsey Daisy sa...

Miss E- Gravid glögg är fina grejor det!

Tesa- Tänk att kombinationen kan vara så god!

Maria- Det bästa med julen helt klart.

Tess-Ojdå!

Annie- Så välkommen är du!:D

Emster- Det kan de få såklart!

Jo sa...

Jag hade gått hårt åt osten och pepparkakorna om jag hade varit gäst. :) Förstår mig inte på folk som inte har insett den kombons storhet :)

//Jo som nyligen hade 5 gäster över på glögg och det gick åt två burkar med PK och ÅTTA stora mögelostar...

No-one sa...

Ja, eller byt vänner helt enkelt.

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Jag dregglar nu. Helt ärligt så dregglar jag.

Pixlexia- Det vore en anledning om någon ;D

SaraMy sa...

alltså, du är så underbart tokrolig att jag nästan blir kär. Skriv en bok!Eller nej föresten, skriv flera!

Miss Upsey Daisy sa...

SaraMy- Nämen så du säger :D Nu blir ju jag nästan kär i dig!