lördag 27 december 2008

Fri-fart-lådan.


Emellanåt kan jag vara lite anti min hembyggd. På hemresan när man möter en lång kö på väg upp till Sälen och det plötsligt är någon som tröttnat på snigeltempot kan man lite tippat ha en mötande bil på sin väghalva. Händer lite oftare än vad som känns bra. Då tänker jag ord i stil med jävla sälenturister och fri-fartlåda på-taket kopplar tydligen ur hjärnan. Det värmde skönt i magen att jag var lite lokalpatriotisk för första och enda gången i mitt liv.

11 kommentarer:

No-one sa...

Bra! Heja dig!

Miss Upsey Daisy sa...

Pixlexia- Så där heja mig när jag sitter och tjurar i en bil ;D men det är rätt läskigt när man möter folk som kör om....

Anonym sa...

Tummen upp :-)

Annie - PD sa...

Ja men vad händer med folk när det blir lite kö? Vissa blir som gaaalna! De vinner kanske 2 minuter...

Susanne och Pebbels sa...

Vissa blir farliga i trafiken sådana här högtider, säkrast att ta tåget :/

Susanne och Pebbels sa...

Vissa blir farliga i trafiken sådana här högtider, säkrast att ta tåget :/

Anonym sa...

För att inte tala om alla satans skåningar som klättrar omkring i bergen.

Joflopp sa...

Jag trodde att du menade bilen när du skrev "Fri-fart-lådan". Folk med Volvo (särskilt medelålders män i en sådan) verkar alltid veta lite bättre än alla andra, och därmed hitta på egna små trafikregler...
Stolliga människor ska hålla sig ifrån vägarna under storhelger. Därmed basta!
Det verkar som om du kom hem helskinnad iallafall! Bra det!

karro sa...

läskigt!!

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Jag vill då inte frontalkrocka bara för att någon har bråttom upp eller hem...

Annie- Exakt. Dessutom är det många som kanske inte är vana vid de slingriga vintervägarna...

DaT- Jag vet...Fast det går inga tåg hem!!

Miza- Vilka berg??

Jo- Kom hem helskinnad och utan problem :D

Karro- Det ÄR läskigt.

Turtlan sa...

Lådbilsrally kallas det också här i länet där radbandet med lådbilar passerar på helgerna.

Lätt kaos som Du vet. Jag har alltid undrat varför de har så BRÅTTOM till fjälls? Fjällen lär inte rymma bara för att man kommer en timma senare.

Sen så har vi ju danskar med sommardäck också där i lådbilsrallyt.... livsfarliga!