onsdag 17 december 2008

Master.

Det bästa med att ha en assistent nu i stressotider är själva coachande delen. Idag hade hon ägnat lite tid åt att arkivera och dessa lådor skulle in i arkivet och självklart på högsta hyllan.

- Jag når inte !
- Jodå det gör du visst stäck lite på dig ( lyfta fram och stärka)
- Kan inte du göra det som är längre Miss UD?
- Försök igen högst upp ska lådorna!
( peppar och lär att ta ansvar)

Förbipasserande kollegor sticker in huvudet.

- Stanna för alldel så tittar vi tillsammans ifall hon lyckas
( learning by doing)
- Hon kan ju ta pallen där annars och stå på? ( problemlösning i grupp)
- Går det här bra kanske du kan få börja jobba här en dag!
( mål och målsättning)

Jag är verkligen ett chefsämne. Tänk att jag inte sett det här innan.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är imponerad. heja!

Tesa sa...

*asg*
Ni känns lite ibland som "The office". Som jag visserligen bara sett glimtar ur men det är tillräckligt för att förstå problematiken.

Kram!

Polly sa...

Shit, du är ett natural born chefsämne!
Belöning, blev det leftovers från kladdkakan?

Peace in mind sa...

Måste vara den perfekta avlastningen, den assistenten. Och hon måste ha växt flera centimeter idag!?

Sincerely Johanna sa...

Sån chef vill jag också ha sen när det är dags att lämna studentbubblan och entra den riktiga världen.

Enannan sa...

Imponerande!! Det kanske är dags att du tar över skutan nu?!

Annie - PD sa...

Du är en klockren chef! Har jag alltid känt - Miss UD for president! :D

Fröken Reko sa...

Det är ju fantastiskt, vilket föredöme du är! :-D

emster sa...

Ja verkligen! Kom genast hit och var min chef. Vi har nämligen bara manliga sådana här och det blir ganska tjatigt i längden...

Laila och Johan sa...

MUD- the boss liksom!!

yllet sa...

det är du och Percy Nilegård! Natural Born Bosses.

Jo sa...

Ja, och du kan ju redan alla chefsfloskler, så du kommer ju att lyckas bra ;)

Fast du glömde att det ska vara högt i tak. (Mina chefers favorit ett tag nu. Good Enough är ett annat)

Spader Madame sa...

Du kanske kan komma till oss och coacha vår rektor?

Var dags glimtarn sa...

:D Du är en underbar coach.

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Den bästa chefen ;D

Tesa- Har inte sett "The Office" men till och från är det väldig humoristiskt...

Polly- Skojar du! Jag är bäst typ.

PIM- Hon växte lite och jag är glad att hon inte ramlade ner från pallen...

Johanna- Man tackar ;D

Enannan- Klart det är dags. Jag är född till ledare ;D

Annie- President MUD.. Låter det! ;D

Fröken Reko- Man borde bygga en staty!

Emster- Om jag hinner! ;D

Loppis- Yes!

Yllet- Managemnet by Fear.

Jo- Högt i tak har vi.. hyllorna var högt !

Spader- Såklart.

VDG- :D

C. Meow sa...

Inte bara chefsämne, jag tror du skulle kunna leda ett land eller två! Kanske leda FN??

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Tre länder och FN samtidigt! ;D