tisdag 12 oktober 2010

Femton igen.

När man på spårvagnen sliter upp sin Ipod ur väskan och ser något litet vitt dansa ut på golvet och försöker kolla under sätet bakom och precis i samma stund som man inser att det är en tampong som ramlat ur så frågar den ytterst artiga tonårskillen om man tappat något och han böjer sig framåt för att fiska under sätet och ska precis avsluta den pågående telefonkonversationen för att hjälpa till och man säger nej nej nej det var inget viktigt och hoppas att han inte såg vad det var.


För inom mig just då bodde en tonårstjej som bara dog av skam.

9 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag lider med dig.

Katarina sa...

Ytterligare en skillnad mellan spårvagnar och tunnelbanan. På tunnelbanan finns det minsann inga artiga tonårskillar.

Eller om det är en skillnad mellan Göteborg och Stockholm.

Anonym sa...

Rodnar!
Piiinsamt!

Var han snygg också?

Turtlan

Miss Upsey Daisy sa...

MissE- Och jag lider med mig.
Katarina- På tunnelbanan har jag inte heller strösslat tamponger...
Turtlan- Näe men oh så artig den lille mannen :)

Spader Madame sa...

Tonårskillar brukar ändå inte fatta vad det är...

No-one sa...

Guuuuu´va pinsaaaamt!!!!

Majsan sa...

Uhh Va pinsamt! Och var han snygg är det ju ännu jobbigare. Men iofs... Han verka ju va trevlig. :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Gör de inte?
Alexia- Guuuuu vaaa pinsamt.
Majsan-Inte snygg men ändå.

anna sa...

men ååååhhh... det var lite rart.