söndag 17 oktober 2010

Loppisen undrar ni?

Det gäller att inte gå bananas och spendera HELA sin nya förmögenhet utan att tänka till väldigt noga. Eller som som en av mina vänner uttryckte sig när jag började surra om att vi hade början på en biljett till New York nästa år (när jag stoppade ner några femmor i kassan ) så påpekade hon vänligt att det mer eller mindre rörde sig om pengar till flygbussen till Landvetter. Bara dit inte hem igen tillägger hon efter några sekunder. Fast vem vill hem igen tänkte jag tyst i mitt huvud.

12 kommentarer:

Turtlan sa...

Men ändå en början.
Bra med delmål. Landvetter får bli ett delmål. Huvudmålet får bli New York.

Hoppas loppisbordet blev tomt.

mr epo sa...

Transport till/från flygplats brukar väl kosta mer än flygbiljetten?

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Jag menar det.
Mr Epo- Om man flyger Ryan Air.. Eller så kör du mig så kan jag börja spara till biljetten direkt ;-)

K. sa...

Haha.. Loppis är ju kul och definitivt lunch snart! Men: jobbar hela veckan och är inte i stan. Ska kolla på det. Kram

Evalinn sa...

Haha, men hur gick det då? Får ni åka hela vägen till Landvetter? ;-)

Tänkte på er förut idag, jag var på Hötorget där de har loppis på söndagar. Och som alltid undrade jag, vem köper allt detta?!

anna sa...

en början är en början! måste nog också börja på en New York-biljett...

Miss Upsey Daisy sa...

Katinka- Kolla upp.
Evalinn- Det finns en marknad för allt.. verkligen allt.
Fru A- Jag menar det. ;-)

J sa...

Detta är början på något stort!

Miss Upsey Daisy sa...

Hanton- Så klart!

Ingentingela sa...

Att stå på loppis för att bli av med grejer är bra. Bara testat några gånger. Det har slutat med att jag kommit hem utan förtjänst - inhandlat en massa "fynd" dvs mer skrot.

Camilla sa...

jag köpte ett par nya glasögon för loppispengar en gång. det var en väldigt bra helgkassa, tyckte jag då iaf.

Miss Upsey Daisy sa...

Ingela- Köpte faktiskt inte en endaste pryl. Fanns liksomn inte tiden.
Camilla- Topp!