söndag 17 oktober 2010

Dagen efter.

Då man stått ute i fem timmar i den kallaste av kalla lokaler. Får man förresten kalla något som knappt har tak för en lokal alls? Känner man fortfarande av kylan i varenda del av kroppen och trots det idoga duschandet vid hemkomst blir man som en parodi på en slags mänsklig isbit. Med samma frågeställning i huvudet som gårdagen att ifall bara är växelvarma djur som anpassar kroppstemperaturen efter sin omgivning och om jag är ett däggdjur borde jag inte var så jäkla kall? Plötsligt hörs min mammas röst från Dalarna och jag tänker det finns visst dåligt väder och vem ska avgöra vad som är dåliga kläder egentligen. För det som inte dödar härdar. Dessutom var jag fab i skinnjacka, tjocka strumbyxor, kjol och Hunterstövlarna. De blåa läpparna syntes ju knappt. Så det så.

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Brrrr brrr brrr !

Badkar! Tänker på ett stort badkar med en massa varmt vatten!
Ett sånt skulle jag också vilja ha. Duscha varmt är också skönt men ett badkar... Ja det vill ja ha!

Hoppas Du tinat upp!

Frida sa...

åh, gummistövlar när det är kallt, inte bra. de blir liksom som isbitar runt fötterna. stackare.

Miss Upsey Daisy sa...

Tutlan- Nu är jag upptinad men kylan var liksom inne i kroppen hur mycket jag än duschade..
Frida- Mmm. Korkat värre.