lördag 2 oktober 2010

Somliga straffar Gud direkt.

Med tanke på inlägget innan är det en smula ironiskt men ack så komiskt att när jag hastar iväg på väg mot fredagens stundande middag så blir jag stoppad av en tjej som säger vänligt.

-Du ursäkta men jag ville bara säga att när du har väskan sådär hängande på höften gör det så att din klänning hasar upp och du vill nog inte visa hela rumpan för Nordstan? Tänkte jag skulle säga till nu.

Som tur hann jag inte passera hela Centralstationen. Vidare hade jag heltäckande svarta strumpbyxor. Det kändes viktigt att nämna i sammanhanget trots allt.

7 kommentarer:

Märta sa...

*Fniss*
Tur att det finns änglar som vågar säga till och inte bara skrattar åt en stackars rumpflashare! :)

Sara sa...

oahahaahaha - vad snällt av henne att säga till :)

Tesa sa...

Ojdå! Snällt att nån sa det till dig (och nästa gång säger du till nån som inte har trosor på sig också? ;) )

Katarina sa...

Tänk att man inte ska kunna få försöka locka till sig några karlar med hjälp av lite rumpflashing utan att något fruntimmer måste blanda sig i och säga ifrån. ;-)

Jag har råkat ut för klassikern att kjolen/klänningen fastnat i strumpbyxan där bak efter toalettbesök och det blir en väldigt underlig situation när någon främmande säger till.

Å ena sidan är man otroligt tacksam men å andra sidan vill man sjunka genom golvet eftersom man precis visat rumpan för någon främmande. Brrr.

Evalinn sa...

Ha, vilken ängel!

Jerk sa...

det är kvinnor som hon som förstör för oss frustrerade män..

Miss Upsey Daisy sa...

Märta- Det var tur! Jag brukar säga till när folk går med öppna väskor. Jag har bara sett en rumpflashare innan..
SaraH- Jättesnällt. Och innan jag kom in bland alla människor dessutom.. ;-)
Tesa- AjAj Kapten!
Katarina- Det är ju inte roligt det är inte. Samtidigt hade jag heltäckande strumpyxor men det är väl det att man SER att det är fel. Fy iallafall.
Evalinn- Menar det.
Jerk- Ha ha!