tisdag 12 oktober 2010

Men också trettiofem.

..och panikar över att tågbiljetten är borta och jag vet ju att jag hade den i handen och hinner panik-leta i tre väskor ( ja just det TRE väskor) och tänka tankar som att jag sitter i första klass och vad säger man när biljetten är borta och tar de Amex på tåget och hundra andra tankar innan konduktören kommer.

-Du där på plats tolv, slappna av lite. Jag hittade din biljett borta vid kaffet och hade den varit borta så har vi en lista. Slappna av så där. Ingen fara och trevlig resa. Du kan börja andas igen nu.

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Men hej vad trevliga de verkade!
Måste ha varit SJ.

Katarina sa...

Så fint är det i första klass.

Hade du tappat biljetten i andra klass hade du blivit doppad i tjära och fjädrar och slängd av tåget. ;-)

Anonym sa...

En effekt av namn på biljetterna på SJ numera
Ifall man tappar det så finns det en ledtråd.


Å jag brukar åka första klass också. Skiljer bara några kronor ibland+platsbiljett ingår+ kaffet ingår.

Lite lyx ska ingå i tillvaron!!!

Turtlan

Miss Upsey Daisy sa...

Nilla- Ohyggligt trevliga.Kanske ska slarva bort biljetten en gång till? ;-)
Katarina- Så fint är det i första klass. Andra klass hade jag suttit förvirrad i Södertälje med väskorna i Hallsberg ;-)
Turtlan- Ibland skiljer det bara någon liten peng vilket det gjorde i det här fallet. Skönt.

Den tjocke konsulten sa...

Första klass är grejen, tyst och välventilerat så man kan jobba under resan.

Miss Upsey Daisy sa...

DTK- Jag är så beredd att hålla med.. :)