tisdag 1 juli 2008

Hur att komma ihåg namn & ansikte?

Jag är världens sämsta person på namn. Inte nog med det. Jag är världens sämsta person på ansikten. Folk brukar vara antingen eller. Själv är jag inget alls. Annars har jag inte guldfiskminne men just när det gäller personer och namn. Allehanda oväsentliga detaljer fastnar dock, detaljer som jag inte berättar att jag kommer ihåg med risk för att inte riskera stalkervaring. Det är inte helt ovanligt att jag inte berättar allt för att folk inte ska tro att jag sitter med ett litet anteckningsblock och smygantecknar vad de säger. När väl namn och ansikte satt sig vill säga.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm...lider av samma sjuka. Märkligt kommer jag ihåg namn lättast om personen ifråga är osympatisk och ofin. Ju fulare o otrevligare, ju större sannolikhet att namnet sitter direkt (även om man vill förtränga det).

Om resonemanget håller borde alla vara smickrade om du inte kommer ihåg deras namn, eller?

Miss Upsey Daisy sa...

Mr Epo- Tål att fundera på. Jag tror att jag är lika dålig på både trevliga och otrevliga människor.

Och hur förklarar du ett folk brukar komma ihåg mitt namn då? ;-)

Annie - PD sa...

hahaha :D Du idenfierar ju folk via handväskor istället ;D

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- Du ser! Kom ihåg din väska.