tisdag 8 juli 2008

Mailkonversation.

Det spånas vad vi ska ta med på fjället...


  • tält (S och L tar med varsitt)
  • stormkök (S och L tar med varsitt).
  • T-sprit utgår jag från att man kan köpa på fjällstationen.l
  • liggunderlagsovsäck
  • regnkläder
  • långkalsonger
  • vantarmössa
  • mygg/knottmedelplåster
  • "babytvättlappar"
  • toarulle
  • tändstickor
  • plastkasse för skräp
  • vattenflaska
  • skål att äta ur
  • drickkärl
  • bestick
  • täljkniv (räcker kanske om en av oss tar med en sådan, jag har en som jag kan ta med)
  • salt
  • peppar
  • annan krydda

UPDATE: Lägg till whiskey, saltlakrits, kompass och glammigt magasin!

UPDATE II: Tydligen ska vi ha med paljettkjol och sandaletter. Kortlek och bok.

UPDATE III: Vi ska inte ha med pannlampa. Det är ju ljust mest hela tiden.

UPDATE IIII: Vi ska ha med en dator som andra bloggare bär åt mig.

21 kommentarer:

Anonym sa...

jag rekomenderar en påse godis med salta bildäck. Hur gott som helst när man vandrar i fjällen. Utsikten från Keb är breathtaking

Linda sa...

jag blir nästan lite sugen på att fjällvandra i sommar jag också när jag ser er lista

Miss Upsey Daisy sa...

Lena S- Salta saker är nog bra att ta med sig. Svettas man är det nog gott att återställa balansen.

Tack för tipset!

Lirre- Listan är inte klar än... nån hojtade om kompass tex.

Annie - PD sa...

Ett glammigt men lätt magasin kanske? Chic? ;D

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- Läsa glammiga tidningar när jag sitter sunkig och våt på fjället..tja varför inte ? ;-)

C. Meow sa...

Fin choklad och nötter/torkad frukt att ha med när man vandrar. Gott och ger energi. Tips - platta till toarullarna, ta ur kartongrullen och ha dem i en plastpåse. Ni glömmer väl inte vin? Och klart ni ska ha med Whiskey - piffar upp varma drycken när ni vandrar :)

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Tack för toarulletipset. Choklad och nötter finns med på agendan. :D

Anonym sa...

Skall det verkligen vara toarulle i singular?

Anonym sa...

Skall det verkligen vara toarulle i singular?

C. Meow sa...

Anonym - klart det ska vara i singular. Det är ju naturupplevelse ...

Missy sa...

Du glömmer glitterkjolen och sandaletterna! (Eller var det glittertop...?)

Miss Upsey Daisy sa...

Anonym- Jag har inte riktigt bestämt mig för hur många rullar som ska med. Är jag crazy blir det bara en och kör jag mer safe blir det flera....

Camilla- ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Missy- Och glittertop och sandaletter.

Camilla sa...

Jag vill också fjällvandra! Får för mig att myggen är det enda som skulle kunna driva mig till vansinne...

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Myggen. De hade jag nästan glömt.

Laila och Johan sa...

Jag är så lycklig över att äntligen få användning för paljettkjolen!!!

Laila och Johan sa...

och jag är inte helt nöjd med uppdraget som packåsna

Miss Upsey Daisy sa...

Loppis- Det är alltid lättare om en bestämmer!

Ataharis sa...

Lite praktiska tips du säkert redan tänkt på: packa allt i plastpåsar som ni vrider luften ur. Även om ni har regnskydd över väskan så är det skönt om ens kläder och sovsäck etc inte blir blött (t ex när man ställer ifrån sig ryggan). Dessutom är det lättare att hitta om man sorterar grejerna i påsarna, typ alla underkläder i en osv.

När jag vandrade pilgrimsleden i Spanien hade jag en grym handduk med mig, rätt liten men i ngn slags microfiber som sög upp bra och torkade urfort. Det kanske kan vara ett tips. Ja, och så skavsårsplåster som du redan skrivit och en kåsa för att dricka det friska fjällvattnet. Om du har plats och orkar är det skönt med ett par sandaler att byta med.

Provbär ryggsäcken med full packning någon gång innan. Haha, jag var ute och knatade i Delsjöspåren med packning innan jag gick i Spanien. Bra övning! Stavar kan också vara skönt att ha när man ska gå långt.

Hoppas ni får det härligt!

Miss Upsey Daisy sa...

Tack för alla tips!

Stavar finns med på agendan, lika väl sandaler. Måste låta fötterna andas några timmar per dygn.

Delsjön ligger i krokarna så jag borde nog gå dit. Stavar låter som ett tips.. en annan tjej pratar om att ta med stavar också.

Pilgrimsleden är en dröm en vacker dag.!

Anonym sa...

Jag har sett en sådandär microhandduk på Clas Olsson. minimal packning! :-)