måndag 7 juli 2008

Tiiiiiiimber!

Min kompis och jag ska nog hålla tal på bröllopet i september. Bröllopet är i England och förutom vi är det väl 98.9% engelsmän. Native speakers. Jag har fått för mig att det är ungefär 90 personer som kommer. Det är tämligen oklart men eftersom inget vet något annat får det stå kvar. Hålla ett tal på engelska för 90 personer kan bara gå på två sätt. Antingen kommer jag att prata mer brittisk engelska än 98.9% av gästerna. Eller så blir det svengelska för hela slanten. En gång när jag var lucia på lågstadiet tuppade jag av. Hela världen försvann och jag ramlade ihop. I

10 kommentarer:

Tesa sa...

asg! Ingen dålig avslutning på det där inlägget du! :)
Låter som ett superbt bröllop m a o.

karro sa...

det där kommer du fixa finfint!

Camilla sa...

Ni får helt enkelt fixa ett tal där det ingår att man ska ramla ihop. så var den saken grejad! :D

Anonym sa...

Fick du inte några användbara glosor av Cesàr ikväll? "Dominating", "packleader" och "energy" tar dig en bit på vägen.

Spader Madame sa...

Jag hör hur du låter som de coola klädsystrarna i "Huset Elliot" från 90-talet.... I do appreciate that!

På profylaxkurser kan man lära sig andas rätt och det kommer säkert gå bra, bara du inte försöker att komma ihåg alla gästernas namn! Kram goding!

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Jag är tveksam till det hela men det vore en fjäder i hatten...

Karro- Om jag inte svimmar.

Camilla- Ska jag stå med hjälm?

Mr Epo- Packleader och energy är två bra ord. Affection ett annat.

Spader madame- Kram tillbaka.. fortsättning följer.

Linda sa...

även om du inte kan briljera med fint väder så fick det här inlägget mig att skina upp lite ;)

Annie - PD sa...

Haha - lägg dig till med en riktigt posh Oxfordaccent :D

Miss Upsey Daisy sa...

Lirre- Alltid något!

Annie- Kan tyvärr inte välja när nervositeten sätter in.... :-)

Camilla sa...

hjälm kan va bra... men den måste va snygg!