fredag 11 juli 2008

Barn och Miss UD- Eller nu får du gå lille vän.

Nu är det ett barn på kontoret hör jag. Dock rätt långt bort i korridoren. Men möjligen dyker den lilla flickan upp här med farfar förr eller senare. Jag vet inte riktigt vad man säger till barn så jag brukar smyga undan....Förutom den gången fallskärmsjägaren hade med sig sina barn och en av hans söner smet in till mig.



- Heeeej!
- Hej Hej!
- Hälsar du på pappa?
- Mmmm. Jag drömde en dinosairedröm i natt!
- Så det gjorde du.
- Min bror var med också. I drömmen.
- Vad bra! Vill du ha frukt förresten? Det finns i fikarummet. Ska jag visa?
- I dinosairedrömmen så....
- Du kanske vill ha en banan?
- Eller äpple. Det finns äpplen.
- Jag vill inte ha frukt.
- Ingen frukt alls. Du får fråga pappa ifall du kan se film i fikarummet kanske?
- Okej! Hejdå!
- Hej då!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Packleader, helt klart!

Miss Upsey Daisy sa...

Mr Epo- Barnet var kvar jättelänge i mitt rum och berättade om dinusarie drömmar och jag blev jättenervös och allt....!

Packleader? Mja.

Anonym sa...

Precis så är det för mig också. Jag har hyfsad koll på vad man pratar med med ungar i grisens ålder, övriga åldrar blir jag jättestressad av. Nu är han 8, så jag känner mig rätt komfortabel i ett samtal med en åttaåring. Men kom inte med en femåring, för det har jag helt glömt! Vet inte alls hur man pratar med en femåring. Konstigt, men ack så sant.

Spader Madame sa...

Du är ju en natural...annars funkar det med proppar, såna man har på konserter...

Miss Upsey Daisy sa...

Polly- Jag är helt kass på att umgås med barn. Vet helt enkelt inte vad jag ska säga eller göra... Men får väl öva upp det hela lite.

SM- Proppar ska inhandlas!