tisdag 29 juli 2008

Boken som blev kvar.



Den här boken har varit i min ägo i ... tre år snart. Den har åkt med mig jorden runt i princip. Jag har börjat på dem ungefär hundra gånger. Men det är så tråkig så att det borde vara förbjudet att vara så tråkig. Fram tills idag har jag inte hört om en enda levande människa som har läst ut den. Jag har bara hört om människor som också börjat men ej slutfört. Den här boken lever nu sitt liv på en fjällstation i Lappland. Den blev kvar där helt ensam. Resterande resekamrater krävde det. Det kanske var min högläsning i tältet som avgjorde? Det hotades med att boken skulle försvinna spårlöst. Jag lämnade kvar den själv. Bättre förekomma än förkommas helt klart. Nu undrar man ju om det finns människor som faktiskt läst ut boken? Eller sker det bara i fablerans värld?

9 kommentarer:

Anonym sa...

kommer faktiskt inte ihåg om jag kom igenom den boken...? troligtvis, men den gjorde ju tydligen inget bestånde intryck.

karro sa...

imponerande att du ändå försökt gång på gång! jag har inte läst boken.

Sincerely Johanna sa...

Haha det blir som de i London som lämnar sina lästa böcker i kollektivtrafiken för att andra ska få glädje av dem.

Jo sa...

Jag har inte läst just den, men jag har försökt mig på en annan av samma författare. Jag gav upp efter tre försök. Aptråkig bok. Jag är imponerad av att du har försökt så länge iallafall! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Mulepul- Den är helt omöjlig att läsa igenom.

Karro- Och läs den inte!

Johanna- Jupp. Fjällstation och tunnelbana same same....

Jo- Kom igenom vita tändet med ett stön....

Camilla sa...

den står i min bokhylla. och lär få stå kvar där ett bra tag till...

Polly sa...

Jag har också en bok som följer mig överallt. Jag har inte kommit mig för att lämna den än. Tror på nåt sätt att jag ska sluka den, endera dagen. Den som lever får se..

Anonym sa...

Haha, jag har faktiskt läst ut boken. Sträcktläst. Och jag GILLADE den dessutom. Tydligen tillhör jag ett utdöende släkte.. ;)

PS. Jag har även läst författarens övriga böcker. Jepp.

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Du kanske gillar den men jag klarade inte av den och när jag kollade runt verkade ingen gillat den alls!

Polly- Vilken då? Böcker kan mogna till sig ibland ... men ibland inte.

Sofia- Jag har läst den innan och gillade inte den heller.. Men som sagt var folk läser ju henne och hon vinner prisr så...