fredag 4 juli 2008

Guldfisk.

Ibland känner jag mig ohyggligt komplicerad.

Men ibland är jag väldigt enkel.

Jag har en tatuering i ländryggen som jag gjorde 1999. Eftersom jag ser den så sällan kan jag ibland bli lite förvånad och tänka Nämen vad är det där! Jag har ju en tatuering! Så vrider jag nästan nacken ur led för att försöka se.

Nyast är dock mina tånaglar. Eftersom jag är totalkass på att måla naglarna blir det alltid genomskinligt nagellack. När jag köpte rött lack insåg jag att det bästa var ändå att måla tånaglarna. Folk är alltid så långt ifrån ens tår att det inte syns om man slarvar. Hela dagen har varit fylld av samma överraskning. Nämen kolla! Jag har röda tånaglar!

6 kommentarer:

Peter Madison sa...

Uhh...hmm...asså...jag är allergisk mot målade tånaglar. Speciellt röda. Fråga inte varför det bara är så. :)

Miss Upsey Daisy sa...

Peter- Men eftersom du och jag inte bor i samma stad kommer det inte vara något bekymmer ;-D

Tesa sa...

Åh, jag älskar också sådana överraskningar!
Jag är fortfarande lika aha-ig över att jag inte behöver röka på morgonen direkt jag går upp (ja överhuvudtaget förstås men framför allt morgonen).

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Visst blir man! Guldfiskminne är inte bara till nackdel.

C. Meow sa...

Ha, ha - oj vad jag känner igen mig. Man hajar till och tänker "ja men just ja ...". Skönt att man är okomplicerad ibland.

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Lättroad är man. Visst är det tur! :D