fredag 4 juli 2008

Idag.

(Hon ringer spontant och kollar ifall det är möjligt med lunch. Det är möjligt och för henne finns det alltid tid. Hon fixar sallad och när vi ätit leker jag med hennes son när hon köper glass till oss. Människor kan vara snälla, vänliga och omtänksamma. Hon är god och jag säger som jag säger till alla. Ska jag återfödas vill jag att du blir min mamma. När vi ska skiljas ger hon mig en bok för mig att läsa, ett anteckningsblock och en penna. Du skriver så mycket säger hon. Här kan du anteckna. Hon fortsätter. Jag tror det kan vara bra för dig. Det största paketet innehåller dock ett helt set från Body Shop. Jag tittar på henne och utbrister. Du är galen! Jag vill att du tar hand om dig nu säger hon. Jag ler och blinkar samtidigt bort ett par tårar. Glasögonen döljer det hela men jag vet att hon vet.)

5 kommentarer:

Tesa sa...

Det är fint. :)

Sincerely Johanna sa...

Wow vilken vän hon är. Håll hårt i henne.

Missy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Missy sa...

Får jag låna henne nästa gång jag är lite ledsen och nere...? :o

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Det är fint. Men du är också fin.

Johanna- Hon är en vän. Hon är fantastisk.

Missy- Du får låna mig annars. Jag lånar ju dig!