onsdag 9 juli 2008

Statistik.

Antal gånger jag av misstag satt igång larmet.



Jobbet- En endaste liten gång. Det var inte jag utan kollega som larmade in mig.

Hemma- Två gånger. Bara jag. Kunde jag skylla på katt eller B skulle jag.

Jag har jobbat på samma arbetsplats i 5 ½ år att jämföra med 11 månder hemma. Varje gång jag sätter igång larmet förkortas mitt liv med fem år. Jag tror även att jag väcker ett antal döda vid Östra Kyrkogården. Hittills ingen som sökt upp och klagat. Jag har det mera på känn.

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

En gång är ingen gång...

Andra gången jag kastade upp mina hem-nycklar ovanpå hisstaket var min pappa litet irriterad...och då sa han sådär ;-))

Man är ju inte mer än människa och människor gör misstag... har jag hört.

Miss Upsey Daisy sa...

Spader Madame- Att mixa med larmet HÖRS väldig väl. Det är mest det.

Peter Madison sa...

Jag sätter igång larmet varje morgon som dessutom är kopplat till mina två chefers mobiltelefoner så 7.20 så vaknar de VARJE morgon. Det känns bra! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Peter- Touché!