lördag 14 juni 2008

Varning på stan.

Om några timmar dyker mamma och pappa upp. De åker till min gamla lägenhet så får jag möta dem där istället. Jag har erbjudit mig att guida per telefon men fått ett blankt nej. Vi talar om två km relativt rakt fram annars skulle jag aldrig ens föreslagit det hela. Sedan misstänker jag att jag får köra hem medans min pappa sitter i passagerarsätet och håller i sig och mässar "Det går bra det här miss UD det går bra". En gång tappade jag tålamodet och fräste tillbaka något i stil med " Hur i hela h-vetet vet du att det går bra? Du har ingen aning om var vi är eller var vi ska? Kör själv då? Är du inte polis? ". En verbal upprappning i full prakt.

11 kommentarer:

Turtlan sa...

Han jobbar väl inte inom trafikpolisen....?

Är det Du heller jag som kör....?
(Jag har märkt att M har en viss sån tendens.... när jag kör... ) Ja ja även solen har sina fläckar.

Känner igen det hela med föräldrar på besök i storstadstrafiken! Om nu Sola stan kan räknas till storstad...?

Ta väl hand om främmaten´

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Han är numera kriminalare men stressar upp sig totalt när han är i GBG. Jag förstår honom för det är inte lätt att köra i GBG det tycker inte jag heller.. så i mångt och mycket tror jag att av vi stressar upp varandra på något sätt...

Ska ta hand om främmat. Ett steg vore att hoppa upp ur sängen och lämna datorn och bloggandet och gå upp och kamma till mig lite ;-D

Peter Madison sa...

Mmm...snäll med pappsen å mamsen nu va? :)

Miss Upsey Daisy sa...

Peter- Jag vet.. du har rätt såklart!

Tesa sa...

Hahaha! Men hmrrrm...jo, jag förstår. Blir tokig när min pappa bestämmer sig för att komma till stan och ramlar runt. Så länge han håller sig i bilen går det däremot bra! :D

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Det ÄR inte lätt att köra här och jag ÄR lika osäker själv. Det är väl därför. En blind leder en döv liksom ;-D

karro sa...

vad är det med pappor o pojkvänner som alltid blir nervösa när vi flickor ska köra bil? pappa mässar femton gånger innan jag ska köra hem "kör lugnt nu", pojkvännen kommer alltid med små goda kommentarer från passagerarsätet.

Miss Upsey Daisy sa...

Karro- Jag vet inte vad det är. Något är det iallafall. Det är bäddat för verbala slagsmål iallafall ;-)

Tesa sa...

Åh, har ni sånt med era pappor? min pappa är lugn som en filbunke när jag och syrran kör, mamma däremot tjatar öronen av oss!

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Sådana pappor har vi.

Jo sa...

Min pappa är ju likadan. Det tog typ 5 år för honom att komma underfund med att det faktiskt inte finns någon påfart söderut på E6:an i Olskroksmotet. Sambon är ganska okej när jag kör, däremot förväntar han sig att jag är en levande GPS när HAN kör. SOm om jag någonsin har varit i Sveg t ex? Okej att jag av vissa anledningar har koll i Gbg, men det gäller INTE i andra svenska städer eller i t ex Frankrike... :)