söndag 29 juni 2008

Fyra missar ser film.

Igår blev jag dragen vid näsan. Här hyr man film. Man får den stora äran att välja filmen. Man väljer The Darjeeling Limited. Allt är frid och fröjd. I ungefär sju minuter. Innan någon i sällskapet klickar över på Fyra bröllop och en begravning. Med ursäkten. Snart kommer Duckface. Eftersom jag har sett filmen både en och två gånger men glömt bort Duckfaces stora roll undrar jag försynt när Duckface kommer och vad som kommer hända när Duckface gör entré på filmen. Får till svar att om 45 minuter kommer det magiska att ske. Då kommer Duckface att träda in på banan. Efter en stund av gnäll från min sida blir jag ombedd att välja vilken av karaktärerna som jag är. Men eftersom det tydligen gjorts val tidigare så visar det sig att jag nästan blir påtvingad skotten i kilt i filmen.

- Men miss UD han är rolig ju! Han kan du vara.
- Rolig eller ej. Han DÖÖÖR ju!
- I slutet av filmen. Vi ska alla dö.
- Men jag vill välja någon annan. Varför ser vi inte filmen vi hyrde förresten?
- Då måste man tänka och vara tyst. Nu kan vi prata istället.

Det hände inget speciellt heller förresten när Duckface dök upp. Hon bara dök upp och gifte sig nästan med Hugh Grant. Nästan har aldrig gett alltför många poäng.

9 kommentarer:

Missy sa...

Åååååååh! Jag lovar att hyra The Darjeeling Limited åt dig en annan dag. Deal?

Miss Upsey Daisy sa...

Missy- såklart deal! Lyssnar genom skivan och ska fixa Kleerup åt dig också. kramkram

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Duckface är sjukt överskattad. Tycker vi skulle sett Råttatouille istället ;p

Sincerely Johanna sa...

Missarna lever livet nere i Götet hör jag. Ni verkar så sköna hela bunten.

Spader Madame sa...

Alltså, jag hoppar ju också 4 bröllop numera...H och jag såg den oräkneliga gånger tillsammans, småbarnsföräldrar som vi var...

Men det är klart, prata i stället slår väl allt...eftersom man ju då slipper tänka ;-)) Jag hade gärna sett vilken film som helst med er...

Miss Upsey Daisy sa...

Miss E- Nästa gång. Och nästa gång håller jag i alla fjärrkontroller.

Johanna- Tack. På vårt egna vis så.

Spader Madame- Nu har jag sett den tillräckligt för.. för i år!

C. Meow sa...

Fördelen med gamla filmer som man sett en miljon gånger är att då kan man babbla rätt obehindrat :)
Ni verkar haft en rätt mysig kväll i alla fall trots att du blev filmfintad ;)

Jo sa...

Hahaha.. Varför var det just Duckface som fångade intresset? Det finns ju så många andra roliga karaktärer? :) Tog du inte med dig filmen hem och såg den på egen hand? :) Jag håller f.ö med Miss E Råttatouille är roligare!

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- jättemysig såklart :D

Jo- exakt. Duckface, hur kul är hon egentligen?