onsdag 18 juni 2008

Utmaning

Stoppa in er själva i ett nötskal och blogga om vad ni skulle ge för fem olika order till omgivningen om ni kunde. Ju mer egoism, desto bättre!

Fått av Karro. Man får låna vidare om man vill!

1. Köp inte päls. Det finns ingen som helst anledning till att klä sig i detta plagg. Pälsindustrin är en grym och totalt onödig industri som växer i Asien där djurhållningen är horribel. Köp inte kattleksaker av päls, de är ofta katt eller hundpäls.

2. Minska på köttintaget. Ät kött med måtta och köp lokalt alternativ kravmärkt. Köttproduktionen bidrar till miljöförstöringen och blir fler vegetarianer kan vi mätta fler munnar. Det kanske låter som yada yada men likaväl.

3. Välj icke djurtestat i den mån det är möjligt. Var medveten. Även om själva produkten inte är djurtestad kan de enskilda ingredienserna vara det. Vi är alla läskunniga.

4. Var positiv. Låt andra försöka nå sina drömmar och stötta istället för att se hinder i allt och missunna andra människor deras lycka. De har förmodligen inte samma parametrar som du har. Tycker du inte samma sak fundera på om det skulle ge personen i fråga något om du agerade som bromskloss. Knappast va?

5. Ta livet med en klackspark och glimten i ögat. Skitviktiga personer går bort. Öva på förmågan att kunna bjuda på dig själv istället för att vara livrädd för vad folk ska tycka. Det finns alltid tid över att vara seriös och "vuxen".

4 kommentarer:

Unknown sa...

Nr 4 var nog det bästa jag läst den här månaden. Klockers!!

Miss Upsey Daisy sa...

Lg- Åh tack. Jag blev jätteglad!

Jo sa...

Åh, vilken bra lista du fick till! :) Jag håller med, även om jag är kass på vissa saker, särskilt dålig är jag på 2:an... :/

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Jag är bra på 1-3 men jobbar med 4-5.