torsdag 5 juni 2008

I väntas tider.

Jag är i väntans tider.

Ingen unge eller så. Gud förbjude.

Jag väntar på något. Vad det nu är. För jag vet inte riktigt själv. Jag väntar på att något ska hända. Något ska förändras. Något i brevlådan. Något ska ringa. Något omvälvande. Något extraordinärt. Kanske är det ET? Eller en Lottovinst? ( vilket i sig vore ett under då jag inte spelar Lotto) Eller att B har köpt en ponny - äntligen! Eller att jag får en hundvalp? Flytta utomlands ? (favorit i repris oh yes)

Men jag vet inte vad jag VILL ska hända eller vad jag väntar på.

Ändå väntar jag.

16 kommentarer:

Anonym sa...

den känslan är sååå jobbig. sen kan den bara försvinna hursomhelst och man har ingen aning om varför?! man blir ju så rastlös oxå... själv så vet jag vad jag väntar på: ett telefonsamtal

Miss Upsey Daisy sa...

Mulepul- Visst är det. Jag är jätterastlös och inte riktigt "nöjd" men vet inte vad som saknas eller vad jag behöver...

Hoppas ditt telefonsamtal går bra!

karro sa...

känner igen det där... men just nu väntar jag på att få gå hem!

Miss Upsey Daisy sa...

Karro- Då vet du vad du väntar på!

Jo sa...

Men du vet ju: Den som väntar på nåt gott.. :) Jag väntar på mer plats i bilen. Den verkar inte komma idag iallafall...

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Mer plats i bilen är konkret men svårt att påverka .... om man inte köper ny då.

Tesa sa...

Det där är så frustrerande, en känsla jag känner igen alldeles för väl.

Frågan är väl: skulle du tacka ja till att flytta utomlands nu helt plötsligt? Eller att en ponny plötsligt står utanför dörren?
Det är ju minst lika frustrerande när man inte vet om det är just det där man tror sig vilja ha.

Spader Madame sa...

ÅÅÅh, det här tål att tänkas på... Är du säker på att ungen är Gud förbjude? Ja, ja... Spader Madame -moraltant och skvallerkärring numero uno.

Annars tycker jag att jag känner igen känslan, jag hade den till och från, även förr när Henrik levde. Ligger det i människans natur att vänta och längta? Tyvärr försvinner inte känslan när man har fått barn, då blir det mer att man är tvungen att hålla sig på mattan ibland -litet som lagt kort ligger!

Du är underbar och jag hoppas att du snart kommer att känna dig mer nöjd igen! KRAM!!

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Jag har en aning om vad jag kanske behöver .... men vet samtidigt inte. Svaret fanns i det mail jag skrev förut. Men det är samtidigt inte glasklart.

Spader Madame- Mailar dig på Facebook.

Tesa sa...

Mail? Inte till mig väl? Nej... jag har inte fått nåt iaf.

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Ett gammalt mail. Men jag vet inte. Bara en rastlöshet...

loathing sa...

amen det e ju skönt, att man vet att nåt ska hända, förändras, det e najs. nåt kommer hända mej snart också, jag kommer hoppa in i duschen och skrubba mej och raka benen och gurgla lite vatten och en liten pojke kommer springa runt och dela ut reklam och när han lägger posten i våran brevlåda kommer hunden skälla lite och jag kommer stå inne i duschen och skrika TYYYYYYYYYYST.

Laila och Johan sa...

ja, väntan på något, vad det nu kan vara är frustrerande. Den tär tycker jag, Rastlösheten är ett faktum. stor kram!!

Sincerely Johanna sa...

Den känslan är inte rolig. Vet inte vad det är som det väntas på eller var som ska förväntas.

Annie - PD sa...

Vet preics vad du menar. Gnager och stör gör den, sen poff borta. Ett frö någon har sått kanske?
Svårt svårt...
kram

Miss Upsey Daisy sa...

Loathing- Ibland vill man veta.. ibland inte...

Loppis- Du vet hur det känns!

Johanna- Hoppas att den försvinner...

Annie- Puts väck ska den!