torsdag 19 juni 2008

För att jag har en skruv lös.

Det enda absolut enda tecknet på att det någonstans väldigt långt in bor en hönsmamma i mig är katterna. Gul och Grå är på sommarkollo hos mamma och pappa i Dalarna. Samma sak varje sommar. De åker dit och lever lyxliv i dryga månaden.

Jag ringer varje dag.


Två gånger om dagen. För att kolla vad de gör. Man skulle kunna säga att de gör i princip samma saker där som de gör här. Det finns en skillnad. Hos oss är köksbordet strictly forbidden. Kolloreglerna skiljer sig där. Så länge det inte appliceras när man återkommer till stan så....


- Hej det är jag! Vad gör de?
- Grå är ute på ett projekt. Gul sover i soffan.
- Fick ni sova i natt?
- Jadå. De var hungriga vid sju så då fick de mat.
- Grå sov i garderoben innan.
- Aha.
- Vad bra. Nu måste jag jobba vidare.
- puss och kram
- puss och kram

4 kommentarer:

C. Meow sa...

Klart man måste kolla med dem ... Även fast man vet att de har det minst lika bra som hemma. Synd att det inte finns mobiltelefoner att köpa till sina husdjur. Jag tvingar alla mina hundvakter att säga "Godnatt älskling" och hävdar att Conrad inte kan somna annars. Hrm. Det är ju troligt ha, ha.

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Helt rätt. Bara en djurägare förstår en annan djurägare. Du måste lova att du hojtar om du hittar en mobiltelefon för husdjur!

Fru Choklad sa...

Den dagen andan eventuellt faller på kommer du att bli en superbra mamma ;)

Miss Upsey Daisy sa...

BlingBling- Det får man hoppas. Om det händer är det min ambition åtminstone.